۵ دلیل اقتصادی برای خرید پهپاد کشاورزی

شما در پایان این مقاله متوجه خواهید شد که چرا کوادکوپتر طی چند سال اخیر به عنوان یک ابزار کشاورزی شناخته شده است. همچنین خواهید توانست تصمیمی برای خرید پهپاد کشاورزی بر اساس کارایی و صرفه اقتصادی آن بگیرید. همراه ما در iPahbad باشید.
۵ دلیل اقتصادی برای خرید پهپاد کشاورزی

پهپاد کشاورزی و مزایای خرید آن

اگر به چند سال گذشته بازگردیم و این سؤال را از شما بپرسیم که حاضرید برای خرید کوادکوپتر کشاورزی سرمایه‌گذاری کنید، مسلماً جواب شما بر اساس پیش فرض اینکه کوادکوپتر دارای هزینه زیاد در قبال کارایی اندک است، منفی خواهد بود. اما اکنون همه چیز در مورد پهپاد کشاورزی عوض شده است. این روزها شما شاهد ورود Drone های کشاورزی کاملاً حرفه‌ای به همراه پشتیبانی سخت افزاری و نرم‌افزاری هستید که قسمت بزرگی از مشکلات مرسوم کشاورزان را مرتفع کرده است. اکنون می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین رایانش‌های ابری توقعاتی که چند سال پیش از پهپاد کشاورزی انتظار می‌رفت را به سادگی برآورده کنید. از این رو حالا می‌توان روی صرفه اقتصادی Drone ها دوباره بحث کرد.

در ادامه شاهد پنج دلیل اقتصادی برای خرید کوادکوپتر مخصوص کشاورزی خواهید بود که همگی بر اساس نظرات افراد حرفه‌ای در زمینه کوادکوپتر جمع‌آوری ‌شده است. اگر حس می‌کنید در دو راهی خرید کردن پهپاد کشاورزی مانده‌اید، بهتر است با ما تا پایان این مقاله همراهی کنید.

فانتوم 4 مالتی اسپکترال

سهولت دسترسی به پهپاد کشاورزی

دیگر زمان اینکه به تنهایی در بازار سخت‌افزارهای مخصوص ریات‌های پرنده که عموماً هم نایاب بودند، می‌گشتید و وسایل اولیه سرهم کردن کوادکوپتر همانند دوربین، موتور و همچنین جعبه کنترلر می‌خریدید، گذشته است. اکنون کافی است که سری به سایت خرید پهپاد بزنید و مناسب‌ترین کوادکوپتر کشاورزی پیشنهادی را بر اساس خواسته خود خریداری کنید.

سال‌های قبل باید نزدیک به بیست برابر هزینه کنونی برای خرید یک کوادکوپتر را پرداخت می‌کردید تا بتوانید یک پهپاد دستی درست کنید. البته اگر خوش شانس بودید و در این کار موفق می‌شدید.

کسی که این تجربه را روایت می‌کند یکی از حرفه‌ای‌های دنیای کوادکوپترها است و برای رسیدن به نقطه کنونی، چند صد بار پرواز شکست خورده در کارنامه خود دارد. این فرصت برای همه کشاورزان مهیا نیست که سرمایه خود را صرف آزمون و خطا کنند.

اکنون می‌توانید با صرف هزینه اندک، بدون زحمت زیاد پهپاد کشاورزی دلخواهتان را خریداری کنید. یا اینکه می‌توانید با برون‌سپاری پهپاد شخصی سازی شده کشاورزی مورد نظرتان را بسازید. پهپاد های کشاورزی DJI یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین محصولات شرکتی است که به شما توصیه می شود.

Phantom 4 Multispectral

پیشرفت در بخش نرم‌افزاری پهپاد کشاورزی

برگردیم به چند سال قبل، شاید برای برقراری ارتباط و پردازش تصویری میان کوادکوپتر و رایانه نیاز به ساعت‌ها و حتی از بخت بد برای کسانی که آشنایی با کامپیوتر و برنامه‌نویسی نداشتند، چند ماه زمان نیاز بود. خوشبختانه این روزها صنعت هوش مصنوعی به واسطه توسعه پردازش ابری توسعه زیادی پیدا کرده است و از این رو به سرعت می‌توانید پردازش تصویری برای فرمان دهی به کوادکوپتر داشته باشید.

لازم به ذکر نیست که دیگر برای برقراری ارتباط با Agricultural Drone نیازی به ارتباط با کامپیوتر هم ندارید. اکنون با به دست گرفتن یک تبلت و خود پهپاد می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی در چند دقیقه با لمس کردن چند دکمه روی تبلت، دستورات مربوط به پردازش تصویری را به پهپاد بدهید.

یکپارچه‌سازی پردازش تصویری ساده در پهپاد کشاورزی

اگر تجربه استفاده از کوادکوپتر کشاورزی داشته باشید می‌دانید که در گذشته برای معرفی و شناساندن قسمت‌های مختلف روی مزرعه خودتان به پهپاد، با استفاده از پردازش تصویری مشکلات زیادی داشتید. از جمله اینکه باید قسمت‌های زیر کشت مختلف را جداگانه برای آن تعریف می‌کردید چرا که پردازش تصویری قادر نبود یکپارچه‌سازی میان مزارع مختلف همانند جو، گندم یا ذرت را انجام دهد.

این کار نه تنها زمان زیادی از کشاورز می‌گرفت بلکه در نهایت با نقاطی غیرقابل تعریف و همچنین ناشناخته روی نقشه مزرعه مواجه می‌شد. اکنون این مشکل به مقدار زیادی رفع شده است و شما می‌توانید با استفاده از پردازش تصویری پیشرفته، محدوده مربوط به پرواز کوادکوپتر روی مزرعه را مشخص کنید و به آن دستورات لازم را بدهید.

دسترسی لحظه‌ای به نقشه مراتع

تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتد و کشاورز نیاز دارد که هم زمان با این تغییرات پیش برود. دسترسی به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای برای مبارزه با افت‌ها، شناسایی انواع بیماری‌ها و غیره با استفاده از تحلیل نقشه‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کشاورزی مهندسی شده است. در گذشته زمان زیادی برای تهیه نقشه‌های کشاورزی نیاز بود، مدت زمان تهیه این نقشه‌ها به قدر طولانی بود که در اکثر موارد، استفاده از پهپاد کشاورزی، نوش دارویی بعد مرگ سهراب بود.

اما اکنون شما می‌توانید در کسری از دقیقه به نقشه‌های مورد نیازتان دسترسی داشته باشید یا اینکه از پهپاد خودتان برای تهیه نقشه‌ها استفاده کنید. کافی است که به پرنده خود اطلاعات مسیر مورد نیازتان برای نقشه برداری را ارسال کنید تا پهپاد شروع به نقشه برداری کند و شما از این نقشه‌ها برای مبارزه با افت‌ها و بیماری‌های گوناگون استفاده کنید.

ظهور اکوسیستم پهپاد کشاورزی

اکنون شما تنها کشاورزی نیستید که بر سر دو راهی استفاده از ریات پرنده مانده است. به جز شما مطمئن باشید کشاورزان دیگری هم هستند که بر سر دو راهی خرید کردن پهپاد قرار گرفتند. علاوه بر شما کشاورزان، مهندسان و برنامه نویسان زیادی هم وجود دارند که همراه با شما در اکوسیستم تشکیل شده به دنبال راه اندازه و توسعه نرم‌افزارهایی هستند که کار شما را راحت‌تر کنند.

امیدواریم که توانسته باشیم شما را در دو راهی خرید کردن پهپاد کشاورزی راهنمایی کرده باشیم. مقاله‌های ما در مورد کوادکوپتر کشاورزی را دنبال کنید تا با این پدیده کشاورزی مهندسی بیشتر آشنا شوید.

خرید انواع پهپاد و مالتی‌روتور

مجموعه آی‌پهباد با سابقه‌ای درخشان و تیم متشکل از متخصصی هوا فضا و مکانیک، آماده ارایه خدمات صنعتی و هوایی به هم‌میهنان عزیز است. خرید کوادکوپتر و انواع پهپاد صنعتی و مالتی‌روتور را می‌توانید از آی‌پهباد به همراه خدمات پس از فروش و آموزش تخصصی انجام دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    18آبان
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی