بررسی مویک مینی 4 پرو: به روز رسانی جزئی است یا جدی؟

بررسی مویک مینی 4 پرو: به روز رسانی جزئی است یا جدی؟

مویک مینی 4 پرو یک پهپاد فوق العاده، زیر 250 گرم با ویژگی هایی است که آن را برای استفاده حرفه ای علاقه مندان ایده آل می کند. عملکرد ویدیو با وجود نمایه رنگی D-Log M و فیلم برداری اسلوموشن 4K با سرعت 100 فریم بر ثانیه در کنار سایر ویژگی های جدید بهبود یافته است، در حالی که سنجش دید همه جانبه پرواز پهپاد را در محیط های پیچیده تر ایمن تر می کند و عملکردهای پروازی پیشرفته تری را ارائه می دهد.

نکات مثبت مینی 4 پرو:

ویژگی های ویدیویی بهبود یافته
سنجش موانع همه جانبه
انتقال ویدیو 1080/60fps تا 20 کیلومتر
جمع و جو و کمتر از 249 گرم

نکات منفی مینی 4 پرو:

بروزرسانی ها ممکن است صاحبان مینی 3 پرو را وسوسه نکنند
دوربین دارای دیافراگم ثابت است
برای شرایط باد مناسب نیست

بررسی یک دقیقه ای مویک مینی 4 پرو

ورود مویک مینی 3 پرو در ماه مه 2022 تا حدودی بازی کوادکوپترهای مینی را تغییر داد و ویژگی‌های حرفه‌ای‌تر را به مدل زیر 250 گرمی آورد که آن را تا حد زیادی به بهترین پهپاد در کلاس خود تبدیل کرد. وقتی مینی 3 پرو را بررسی کردم، آنقدر تحت تاثیر کیفیت تصویر، ابعاد، وزن پایین و دیگر ویژگی های آن قرار گرفتم که تصمیم گرفتم خودم یکی از آنها را خریدرای کنم. مینی 4 پرو بر اساس این ویژگی ها و قابلیت ها ساخته شده است تا به معیار جدیدی برای پهپادهای زیر 250 گرمی تبدیل شود.

یکی از جنبه‌های Mini 4 Pro که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، این است که با وجود اینکه نزدیک‌ترین پهپاد سری Mini به مدل‌های مویک 3 پرو و مویک ایر 3 از نظر ویژگی‌های پرواز و ایمنی و برخی عملکردهای دوربین، این بیشتر یک به روز رسانی افزایشی نسبت به مویک مینی 3 پرو است تا یک ارتقاء اساسی. به طور قابل توجهی مشابه مینی 3 پرو به نظر می رسد، عملکرد تقریباً یکسانی در پرواز ارائه می دهد و حتی از همان سنسور چشمگیر 1/1.3 اینچی استفاده می کند. برای صاحبان Mini 3 Pro فعلی ممکن است احساس ناامیدی به وجود بیاورد، زیرا بسیاری از ارتقاء دوربین احتمالاً از طریق به روز رسانی سیستم عامل ارائه شده است.

اکنون این سوال پیش می‌آید، که اگر شما صاحب یک هلی شات مینی 3پرو هستید، آیا باید آن را به مینی 4 پرو ارتقاء دهید؟  پاسخ ساده من به سوال شما این است، که فقط شما می توانید تصمیم بگیرید. مینی 3 پرو همچنان یک پهپاد فوق‌العاده باقی می‌ماند، علیرغم اینکه به اندازه مویک مینی 4 پرو از ویژگی‌های قوی برخوردار نیست. اما اگر از یک مدل قدیمی تر مانند مینی 2 یا مویک مینی اصلی ارتقا می دهید یا برای اولین بار قصد خرید پهپاد از سری مویک مینی را دارید، مطمئنا Mini 4 Pro یک انتخاب بی نظیر است.

چه یک خلبان حرفه ای هواپیماهای بدون سرنشین باشید که از مینی 4 پرو به عنوان پهپاد دوم استفاده می کند تا از سازگاری رنگ ویدئویی D-Log M برای استفاده بهتر از رنگ ها بهرمند شود، یا به دنبال چیزی کوچک و سبک باشید، مینی 4 پرو انتخابی برتر برای شما است.

مویک مینی 4 پرو در 25 سپتامبر 2023 به طور رسمی معرفی شد و برای خرید می توانید از فروشگاه آنلاین DJI و خرده فروشان مجاز آن را خریداری کنید. و با وجود ویژگی های چشمگیر ارائه شده که این مدل جدید را از سلف خود جدا می کند ، قیمت گذاری تقریباً با Mini 3 Pro در هنگام راه اندازی یکسان است.

کیت DJI Mini 4 Pro (DJI RC-N2) 759 دلار قیمت دارد ، در حالی که کیت DJI Mini 4 Pro (DJI RC 2) 959 دلار قیمت دارد. این کیت ها شامل پهپاد مینی 4 پرو ، کنترلر مربوطه ، یک باتری پرواز هوشمند ، یک جفت پروانه ، یک پیچ گوشتی ، یک محافظ گیمبال DJI Mini 4 Pro، یک نگه دارنده ملخ DJI Mini 4 Pro و یک کابل Type-C به Type-C PD است.

اگر قیمت بیشتر را ترجیح می دهید و تعداد زیادی لوازم جانبی مفید را همراه محصول می خواهید داشته باشید، یک بسته ترکیبی  Mini 4 Pro Fly More Combo (DJI RC 2) در دسترس است. اگرچه نکته جالب اینجاست که شما باید کنترل کننده گران تر را انتخاب کنید. این گزینه کیت 1،099 دلار قیمت دارد. علاوه بر موارد فوق ، شما همچنین دو باتری پرواز هوشمند اضافی ، دو مجموعه اضافی از پروانه ، یک کیف شانه DJI Mini و هاب شارژر سه کاناله سری مینی 3 و مینی 4 پرو را دریافت می کنید.

مینی 4 پرو طراحی و کنترلر

  • طراحی تاشو، کوچک، سبک و قابل حمل
  • ظاهری بسیار مشابه مینی 3 پرو دارد
  • با دو گزینه کنترلر ارائه می شود

پهپادهای سری مینی این روزها از نظر ایمنی خیلی نیازی به معرفی و توضیح ندارند. در کنار اندازه و وزن بسیار قابل حمل و تنظیم‌کننده، و طراحی تاشو، مینی 4 پرو بسیار شبیه به Mini 3 Pro به نظر می‌رسد، تفاوت بصری اصلی آن وجود سنسورهای اضافی سنجش موانع در بالای بدنه هواپیما و یک دستگاه کمکی است.

بیشتر ارتقاها در زیر کاپوت هستند، به اصطلاح، به صورت نرم افزار و بهبود ویژگی ها. حتی سنسور 12/48 مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی مانند Mini 3 Pro است، البته با ارتقای پردازش تصویر، اما این چیز بدی نیست، زیرا این سنسور فوق العاده ای است که با وجود اندازه کوچکش در مقایسه با آن، قادر به تولید کیفیت تصویر عالی است. 

ویژگی‌های جدید ارائه شده، که بعداً به جزئیات بیشتری در مورد آنها خواهیم پرداخت، Mini 4 Pro را از نظر ویژگی‌های پرواز و ویدیو بسیار به مدل‌های Mavic 3 نزدیک‌تر می‌کند. این خبر فوق‌العاده‌ای برای خلبانان حرفه‌ای پهپاد است که به دنبال ثبات بیشتر در روند کار خود هستند، در حالی که علاقه‌مندان می‌توانند به سادگی از یک مدل پیشرفته Mini Pro لذت ببرند.

بسته به بودجه و نیاز شما، مویک مینی 4 پرو با دو گزینه کنترل در دسترس است: DJI RC-N2، که دارای نگهدارنده تلفن تلسکوپی و بدون صفحه نمایش است و DJI RC 2 هوشمند. کنترلر DJI RC 2 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با روشنایی 700 نیت است و تجربه پرواز بسیار راحت تری را با زمان تنظیم سریع تر ارائه می دهد.

زمان پرواز مینی 4 پرو با باتری پلاس بی نظیر است

زمان پرواز Mini 4 Pro تقریباً مشابه زمان قبلی خود است، با همان زمان پروازی که با باتری استاندارد پرواز هوشمند تا 34 دقیقه اعلام شده است. بسته به شدت پرواز پهپاد و عوامل محیطی مانند باد و دما، زمان پرواز معمولاً بین 20 تا 25 دقیقه است تا زمانی که بازگشت به خانه با 20 درصد باتری آغاز شود. همچنین یک باتری هوشمند پرواز پلاس وجود دارد که به صورت جداگانه در دسترس است که زمان پرواز را تا مدت زمان 46 دقیقه افزایش می دهد، اما این وزن پهپاد را بیش از 250 گرم می کند. البته علاقمندان می توانند با خرید پک DJI Mini 4 Pro Fly More Combo Plus (DJI RC 2) که گرانترین مدل از این محصول به حساب می آید صاحب دو عدد باتری پلاس شوند.

ویژگی های پرواز مینی 4 پرو

  • سیستم تشخیص موانع همه جانبه
  • قابلیت Active Track 360°
  • قابلیت RTH هوشمند برای بازگشت به خانه

مهم ترین ویژگی مینی 4 پرو، سنجش دید همه جانبه است که برای من و شما از برخورد همه جهته جلوگیری می کند. این از چهار حسگر بینایی زاویه باز یا چشم ماهی، حسگرهای بینایی دوچشمی رو به پایین و یک حسگر ToF سه بعدی استفاده می کند که به ایمنی پرواز در محیط های پیچیده کمک می کند.

این سیستم به خوبی کار می‌کند و همراه با سیستم‌های پیشرفته کمک خلبان (APAS)، مطمئناً اطمینان را ایجاد می‌کند. حالت Bypass/Nifty به شما امکان می دهد از میان درختان و حتی در داخل خانه پرواز کنید، اما همچنان باید مراقب باشید، و برنامه DJI Fly در مورد خطر هشدار می دهد. خلبانان با اعتماد به نفس بیشتر و با تجربه‌تر ممکن است متوجه شوند که پرواز با خاموش کردن اجتناب از برخورد، در نهایت نرم‌تر است، اما این به قیمت خطر بسیار بیشتر برخورد با موانع تمام می‌شود.

سیستم تشخیص موانع همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته اضافی از جمله ActiveTrack 360 را ارائه می‌کند که از نظر ایمنی قابل اعتمادتر است و نسبت به ActiveTrack در مویک مینی 3 پرو مؤثرتر است. یکی دیگر از ویژگی های پروازی این محصول Advanced Return to Home یا به اختصار RTH هوشمند است که شامل جلوگیری از موانع در ترسیم کارآمدترین مسیر بازگشت به نقطه تیکاف است. بنابراین، از نظر ایمنی و پرواز مستقل، Mini 4 Pro در مقابل مینی 4 پرو برنده بازی است.

ویژگی های دیگر عبارتند از Hyperlapse، MasterShots، Quickshots، زوم دیجیتال و QuickTransfer (انتقال فایل ها به گوشی بدون نیاز به روشن کردن کنترلر). سپس برنامه LightCut وجود دارد که می تواند برای ایجاد ویدیوهای ویرایش شده با هوش مصنوعی بالا با لمس تنها یک دکمه کند. این برای ایجاد سریع و آسان ویدیو عالی است، اگرچه مطمئنا یک ابزار حرفه ای نیست. همچنین یک ویژگی کروز کنترل مانند پهپادهای پیشرفته DJI وجود دارد که می تواند پهپاد را در حین پرواز قفل کند تا مجبور نباشید هنگام انجام یک مانور طولانی به فشار دادن جوهای استیک پهپاد را در جای خود نگه دارید.

کیفیت تصویر مینی 4 پرو

  • حسگر مشابه Mini 3 Pro
  • پروفایل رنگ D-Log M
  • فناوری های جدید پردازش تصویر

کیفیت تصویر تولید شده توسط Mini 4 Pro به طور کلی چشمگیر است و بسیار شبیه به مینی 3 پرو عملاً در اکثر حالت های عکاسی یکسان است. هر دو پهپاد از همان سنسور 1/1.3 اینچی 12/48 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 2.4 میکرومتر استفاده می‌کنند که نتایج عالی 12 مگاپیکسلی در نور کم و تا 48 مگاپیکسل عکس‌های با وضوح بالا در نور خوب ایجاد می‌کند - رویکردی مشابه آیفون 15.

خود دوربین هنوز هم می تواند 90 درجه برای عکسبرداری عمودی بچرخد و گیمبال را می توان بین -90 درجه تا 60 درجه کج کرد. همچنین یک بسته فیلتر DJI ND برای کنترل سرعت شاتر و یک اتصال لنز با زاویه دید گسترده برای افزایش میدان دید لنز 24 میلی‌متری f/1.7 از 82.1 درجه به 100 درجه در دسترس است. این لنز در هنگام عکاسی از نمای نزدیک مقداری اعوجاج لوله وجود دارد که به طور طبیعی با سوژه ها و صحنه های دورتر کاهش می یابد.

بنابراین چه چیزی Mini 4 Pro را از نسل قبلی خود متمایز می کند؟ خوب، در کنار ویژگی هایی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، به نظر می رسد ارتقاء دوربین به جای اینکه مبتنی بر سخت افزار باشد، نرم افزاری است. در حالی که برخی کیفیت تصویر را در برخی حالت ها بهبود می بخشند. برخی دیگر صرفاً بر روی عملکرد تمرکز می کنند که توسعه یافته است. یکی از این ویژگی ها حالت شب است که مدیریت نویز را هنگام فیلمبرداری در نور کم بهینه می کند.

فیلمبرداری در چندین زمینه بهبود یافته است. فیلمبرداری 4K تا 100 فریم در ثانیه برای ثبت حرکت آهسته، در حالی که 1080p می تواند تا 200 فریم بر ثانیه ضبط شود. ویدئو را می توان در حالت عادی، HLG (HDR) و نمایه مسطح D-Log M به جای D-Cinelike ضبط کرد. D-Log M در پهپادهای Mavic 3 موجود است و گنجاندن آن در Mini 4 Pro بدون شک ثبات بیشتری را در جریان‌های کاری حرفه‌ای در مواقعی که به پهپاد زیر 250 گرمی نیاز است، ارائه می‌کند. همچنین اکنون می‌توانید وضوح و کاهش نویز در ویدیو را کنترل کنید، که یک ویژگی مفید برای کاربران پیشرفته‌تر با هدف گرفتن فیلم‌هایی با ظاهر سینمایی بیشتر است.

ارسال نظر

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    10مهر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی