راهنمای خرید کوادکوپتر های ارزان قیمت

راهنمای خرید کوادکوپتر های ارزان قیمت

کوادکوپترهای ارزان چیست ؟ آیا خرید این کواد کوپترها کار درستی است یا با اینکار پولمان را دور ریخته‌ایم ؟ این مقاله بصورت عامیانه تمامی سوالات شما را برای ورود به دنیای پرواز مالتی روتورها جواب میده. سعی شده که این مقاله به زبان عامیانه و ساده نگارش شود و تکنسین‌های آی‌پهباد و مخصوصا مهندس اسماعیلی تجربیات شخصی خودشان را درباره کوادکوپترهای ارزان قیمت و خرید آن ها در ایران نوشتند.

کوادکوپتر ارزان

بطور کلی کوادکوپترها وسیله‌ای گران‌قیمت تلقی می‌شوند. فقط در ایران اینگونه نیست و بلکه در اکثر نقاط جهان، کوادکوپتر پیشرفته، قیمت بالایی دارند. اما این موضوع تا وقتی بود که صنعت ساخت اسباب بازی هنوز در تولید وسایل سرگرمی هوایی و آرسی ضعیف بود. امروزه با ورود کمپانی‌های سازنده اسباب بازی‌ها به محصولات پروازی و کنترلی، توان خرید مالتی روتورها بالا رفته است. حتی با کمترین هزینه‌ها نیز می‌توان صاحب یک کوادکوپتر سرگرم کننده و آموزشی شد.

کوادکوپترهای ارزان اغلب یک سری ویژگی دارند که در زیر بصورت موردی نوشته شده‌اند:

  • دارای موتورهای کورلس یا براش هستند
  • برد رادیویی آن ها بیشتر از 100 متر نیست
  • وزن پرنده بسیار سبک بوده و از پلاستیک‌های سبک نسبتا مقاوم ساخته شده‌اند
  • معمولا در برابر باد ضعیف هستند و بادهای شدید می‌توانند آن‌ها را با خود ببرند
  • معمولا دوربین ندارند یا اگر دارند کیفیت آن بسیار معمولی است و فیلم آن قابل ویرایش و ادیت نیست
  • تصویر آن‌ها لرزش دارد و شارپنس یا تفکیک رنگ ضعیفی دارد

با این همه مورد منفی که نوشتیم، فکر میکنم دیگه کسی اسم کوادکوپتر ارزان رو نیازه! اما نا امید نشوید! هنوز هم دلایلی برای خرید این مالتی روتورهای دوست داشتنی وجود داره.حداقل ده دلیل مسلم می‌تونم بنویسم که بتونه خرید کوادکوپتر ارزان رو توجیه کنه:

  • بهترین انتخاب برای ورود به دنیای پرواز
  • مناسب‌ترین گزینه برای پروازهای تفریحی و سرگرمی
  • استرس کم هنگام پرواز
  • هزینه پایین تامین و نگهداری
  • فراوانی قطعات یدکی
  • قیمت پایین قطعات یدکی
  • قیمت پایین تعمیرات
  • در صورت تصادف آسیب جدی نمی‌بینند
  • می‌توانید خودتان تعمیرکار آن‌ها باشید
  • معمولا حرکات نمایشی نیز انجام می‌دهند و سرگرم کننده هستند

باز هم دلایلی برای خرید اینجور کوادروتورها هست. مثلا یک کوادکوپتر ارزان را براحتی می‌توانید دست یک فرد ناشی با سن کم بدهید. حتی با پرنده می‌توانید حرکات ایروباتیک انجام دهید و میلی‌متری از موانع عبور کنید. دلیل انجام تمامی این ریسک ها فقط و فقط ویژگی قیمت و هزینه تامین نگهداری بسیار کم آن‌هاست.

کوادکوپتر ارزان سایما

کمپانی سایما یکی از تولیدکنندگان این سری از کوادروتورها است. معروف‌ترین مدل آن کوادکوپتر سایما X5 است. این کوادروتور بدون دوربین است و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. قفل ارتفاع ندارد اما دکمه‌های تریم و کالیبراسیون جهت، برای شناخت پرواز و دنیای کوادروتورها بسیار مناسب است. سری 20 کمپانی سایما نیز جزو نسل جدید کوادکوپترهای ارزان قیمت سایما است. مثل سایما X20 یک کوادکوپتر کوچک است که توانایی‌های منحصر بفرد خودشو داره.

کوادکوپتر ارزان سایما X5

کوادکوپتر ارزان قیمت با برندهای دیگر

برندهای دیگر نیز برای عقب نماندن از بازارهای جهانی در سطح مبتدی، دست به تولید کوادروتورهای ارزان قیمت نیز زده‌اند. یکی از برندهایی که Drone را با موتورهای براشلس تولید می‌کنند مانند MJX/RC . کواد کوپتر MJX X708 یک پرنده ارزان قیمت است که با سایما X5 مقایسه می‌شود. این پرنده با قیمتی تقریبا شبیه با X5 ، رقیب سرسختی برای آن بوده و تقریبا در حال کنار زدن آن از بازار جهانی است. ویژگی بازگشت خودکار با یک دکمه در این طبقه از کوادکوپتر یکم غیرمنتظره بوده و تقریبا مخاطبان و کلکسیونرهای کوادکوپتر را شوک کرد. به هر حال در دنیای تکنولوژی که هر روز شاهد یک اتفاق و خبر Hi-Tech هستیم، این حرکت از ام جی اکس بعید نبود.

کوادکوپتر ارزان X708

خرید کوادکوپتر ارزان دوربین دار

همانطور که گفتیم کوادکوپترهای ارزان قیمت دارای جایگاه خود در میان آرسی کاران هستند. موضوع این است که مردم عادی با اشل‌ها و مقیاس‌های متفاوتی راجع به قیمت کوادکوپترهای صحبت می‌کنند. مثلا افرادی هستند که می‌گویند یک کوادکوپتر ارزان قیمت می‌خواهم در حدود 7-8 میلیون تومان. و از طرفی دیگر کسانی هستند که مثلا می‌گویند یک کوادکوپتر حرفه‌ای می‌خواهم و هزینه زیادی می‌خواهم کنم در حد 2 میلیون تومان.

ملاحظه می‌کنید که مقیاس درستی در بین مردم برای قیمتگذاری کوادکوپترها تعریف نشده است. اما در اینجا به شما می‌گوییم که با توجه به تنوع کالا و انواع موجود کوادکوپتر در بازار ایران، به کوادکوپترهایی که زیر یک میلیون تومان هستند، ارزان گفته می‌شود. این کوادکوپترها معمولا دوربین دار هستند و از کیفیت معمولی برخوردارند و برای استفاده‌های خانگی و شخصی مناسب است. البته باید توجه داشت که کیفیت دوربین آن‌ها خیلی نمی‌تواند شما را جذب کند. اما به نسبت قیمت می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

اگر بخواهیم با محصولات حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای DJI مقایسه کنیم، محصولی مانند MJX Bugs 5 W نیز یک کوادکوپتر ارزان به حساب می‌آید. باید ببینیم در ذهن ما، خطکشی قیمت چگونه تعریف شده است. باگز 5 دبلیو یک کوادکوپتر با موتورهای حرفه‌ای براشلس است که ویژگی‌هایی مثل دوربین فول اچ-دی ، GPS و قابلیت تغییر زاویه دوربین با ریموت کنترل، باعث شده که برخی از وبلاگ‌های خارجی و انجمن‌های تخصصی مالتی روتور، آن را با کواد کوپتر اسپارک از DJI نیز مقایسه کنند. جالب است که این پرنده قیمتی حدود نصف اسپارک دارد و 75% از ویژگی‌های آن را پوشش می‌دهد. البته در دید برخی اصلا جور دیگری تعریف می‌شود. باید دید که کدام آپشن‌ها برای شما اهمیت دارد و آن ویژگی‌ها را در کدام محصولات می‌توانید پیدا کنید و سپس با جمع‌بندی آن‌ها و مقایسه موارد بتوانید خرید یک کوادکوپتر کارا و به نسبت ارزان را انجام دهید.

کوادکوپتر bugs 5 w

کواد کوپتر ارزان از یک برند نامی

باید بگیم که دی‌جی‌آی که تولید کننده پرنده‌های حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای است نیز اثرش بر روی یک پرنده ارزان قیمت هست. تلو، محصول مشترک کمپانی DJI و RYZE یک پرنده ارزان قیمت با کارایی و آپشن‌های بسیار بالا و متنوع است. این پرنده در سال 2018 میلادی معرفی و روانه بازار شد و با استقبال چشمگیری مواجه شد. کوادکوپتر تلو یک ربات پرنده هوشمند است که مهمترین اختلافی که با کوادکوپترهای هم قیمت خودش دارد، وجود سنسورهای ویژن پوزیشن (Vision Position) در زیر شکم کوادروتور است که بشدت در ثبات نقطه‌ای و پروازی Drone تاثیرگذار است. دوربین 5 مگاپیکسل آن نیز در نوع خود کیفیتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. در کل با توجه به قیمت Tello و ارائه خدمات، تعمیرات و قطعات یدکی آن توسط آی‌پهباد ، انتخاب آن برای خرید، حرکتی هوشمندانه بنظر می‌رسد.

کوادکوپتر تلو

ارسال نظر

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    5بهمن
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی