مقايسه کوادکوپترهای SJRC F11 Pro و SJRC F11

مقايسه کوادکوپترهای SJRC F11 Pro و SJRC F11

مقايسه کوادکوپتر SJRC F11 PRO و F11 معمولی

کمپانی معروف SJRC یکی از تولید کنندگان محصولات پروازی از جمله کوادکوپترهای مبتدی، حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در جهان است. محصول جدید این کمپانی F11 است که دارای تنوع است. در این مقاله دو کوادکوپتر SJRC F11 PRO و SJRC F11 را باهم مقایسه خواهیم کرد. در انتها نتیجه مطالعه این مقاله آشنایی با هر دو محصول و بخصوص ویژگی‌های F11 PRO نسبت به کواد کوپتر SJRC F11 معمولی خواهد بود و شما با آگاهی بیشتر و صحیح‌تر اتخاب خرید خود را انجام خواهید داد. ابتدا شما را به تماشای ویدیویی دعوت می‌کنیم که هر دو نسخه را بصورت ظاهری نشان داده است.

مقایسه ظاهری و طراحی

کوادکوپترهای SJRC-F11-PRO و SJRC-F11  هر دو بدنه‌ای تاشو داشته و قابلیت جمع شدن و حمل آسان را دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران مشکلی از بابت حمل و جابجایی این هلی شات ها نداشته باشند. همینطور از نظر ابعاد و اندازه کاملا یکسان هستند. ابعاد و سایز هر دو نسخه در حالت تا شده 17.6x10.5x8 سانتی‌متر و در حالت باز شده 45x42.5x8.3 سانتی‌متر است. اما این نسخه معمولی و نسخه پرو در وزن تفاوت دارند و این مورد یکی از ساده‌ترین آیتم‌هایی است که می‌توانید براحتی نوع پهپاد را تشخصی دهید. F11 PRO وزنی معادل ۵۲۰ گرم دارد و در حالی که نسخه معمولی وزنش برابر ۴۹۰ گرم است. نکته‌ی متفاوت دیگری که وجود دارد، جعبه است که بر روی جعبه‌ی پرو، تصویر هر دو دوربین چاپ شده است و این در حالی است که در نسخه معمولی فقط تصویر یک دوربین مربوط به نسخه معمولی به چشم می‌خورد.

دوربین کوادروتور SJRC F11 PRO

بررسی مداومت پروازی و مقایسه زمان پرواز

کوادروتور F11 PRO از یک باتری هوشمند با ظرفیت بالایی برخوردارست که بعد از شارژ کاربران می‌توانند به مدت ۲۸ دقیقه با آن پروازی امن را تجربه کنند. این زمان برای پرواز بسیار ایده‌آل است. باتری کوادکوپتر F11 نیز همانند مدل پرو است که بازدهی خوبی دارد و به مدت ۲۰ دقیقه پرواز را برای کاربران فراهم می‌کند. در نتیجه مدت زمان پرواز و بازدهی باتری مدل پرو نسبت به نسخه معمولی بیشتر می‌باشد. از مزیت‌های دیگر باتری SJRC F11 PRO می‌توان به وضعیت هشداردهی آن اشاره کرد که در هنگامی که شارژ باتری رو به اتمام باشد با چشمک زدن چراغ‌های مربوطه کاربر را مطلع خواهد کرد. این سیستم هشدار دهنده در نسخه معمولی وجود ندارد. لازم بذکر است که با وجود یکسان بودن نوع باتری‌های هر دو مدل، دلیل اختلاف مداومت پروازی بین آن‌ها، بهینه سازی مدل PRO است که توسط کمپانی انجام شده است. فلایت کنترل پرو آپگرید شده است و اطلاف انرژی به حداقل خود رسیده است و در نتیجه زمان پرواز پهپاد افزایش یافته است.

مداومت پروازی و لاتری SJRC F11 PRO

مقایسه دوربین و برتری کیفیت کواد کوپتر دوربین دار SJRC F11 PRO

هلی شات SJRC F11 PRO از دوربین قابل تنظیم 2.7K که قابلیت جدا شدن دارد برخوردارست و در نسخه غیر پرو این کیفیت به 1080p کاهش می‌یابد. دوربین این پهپاد به نسبت دوربین F11 از کیفیت بالاتر با وضوح بیشتر در تصویربرداری برخوردارست. سیستم ارسال تصویر و مخابره در هر دو مدل از طریق تکنولوژی 5G است با این اختلاف که پردازنده تصویری و همینطور سنسور تصویربرداری پشت لنز در نسخه پرو، از قدرت و کیفیت بالاتری بهره برده است و این شاید بارزترین اختلاف بین این دو هلی شات باشد. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که بر روی دوربین F11 معمولی کلمه‌ی 5G نوشته شده است و در مدل F11 PRO این کلمه را نمی‌بینیم. اما تشخصی بین این دو فقط با 5G نیست بلکه از نظر سایز لنز نیز کاملا متمایز هستند و نسخه‌ی پرو لنزی با اندازه‌ی تقریبا دو برابر مدل معمولی دارد که مشخص است.

مقایسه دوربین کوادکوپتر SJRC F11 PRO و F11

  • گیمبال تک محوره مشابه در دو نسخه

هر دو کوادکوپتر از گیمبال تک محوره برخوردار هستند و دارای لرشگیر فیزیکی داخلی و الکترونیکی هستند. با این نوع لرزشگیرها در هنگام تصویربرداری نگران لرزش و تار شدن تصاویرتان نخواهید بود.

  • ارسال تصویر همزمان

هر دو کوادکوپتر F11 PRO و F11 از قابلیت FPV یا ارسال تصویر برخوردارند. کاربران می‌توانند از این طریق کنترل کاملی بر پرواز داشته و تصاویر و ویدیوهای خود را به صورت آنلاین مشاهده و یا دریافت نمایند.

  • تصویربرداری با ژست عکاسی

از دیگر امکاناتی که در کوادکوپتر SJRC F11 PRO قابل مشاهده است، تصویربرداری با انجام حرکات دست و ژست موردنظر می باشد. این قابلیت اخیرا در بین کاربران کوادکوپترها بسیار طرفدار پیدا کرده است. زیرا به راحتی تا شعاع ۱۰ متری می‌توان به پهپاد فرمان تصویربرداری داد.

جدول مقایسه SJRC F11 SJRC F11 PRO
ابعاد (تا شده) 17.6x10.5x8 17.6x10.5x8
ابعاد (باز شده) 45x42.5x8.3 45x42.5x8.3
کیفیت دوربین 1080p 2.7K
کیفیت دوربین 1920x1080p 2592x1520p
زمان پرواز ۲۰ دقیقه ۲۸ دقیقه
برد رادیویی ۶۰۰ متر ۱۶۰۰ متر
آپدیت فلایت کنترل ۲۰۱۷ میلادی ۲۰۱۹ میلادی
نسخه 5G ارسال تصویر ۲۰۱۷ میلادی ۲۰۱۹ میلادی

تعادل بیشتر F11 PRO در برابر وزش باد

یکی از وجوه مشترک این دو کوادکوپتر، وجود ژیروسکوپ ۶ محوره است که سبب می‌شود کنترل پهپاد بسیار راحت باشد و کاربران مبتدی مشکلی در حفظ تعادل به هنگام شروع پرواز و در زمان وزش باد نداشته باشند. موتورهای براشلس نیز در هردو نسخه هم‌اندازه هستند اما از نظر فلایت‌کنترل و سیستم تعادل پرواز بدلیل بروز بودن و همچنین بهینه‌سازی در ورژن اف ۱۱ پرو، تعادل بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. این موضوع در پرواز همزمان هردو کوادروتور بارز است.

مقایسه ریموت کنترل و فرکانس هدایت‌پذیری

کوادکوپتر F11 PRO از یک ریموت کنترل با محدوده فرکانس 5.8 گیگاهرتز برخوردارست که کاربران می‌توانند توسط آن تا ماکزیمم فاصله ۱۶۰۰ متر پهپاد را کنترل کنند. البته این برد در زمانی است که مانع، شیء و یا اوماج رادیویی مزاحمی در مسیر پرواز نباشد امکان‌پذیر است. در مقابل کوادکوپتر SJRC F11 با فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز دارای برد ۶۰۰ متر است و از طریف وایفای جنرال انجام می‌شود. دقت داشته باشید که این فاصله ماکزیمم هدایت‌پذیری است و ممکن است بر اثر شرایط جوی و عواملی که در بالا ذکر شد، متغیر باشد.

SJRC F11 PRO Drone

مقایسه سیستم‌های پروازی و فلایت‌کنترل F11 PRO و F11 معمولی

عموما در محصولات الکترونیکی و مخصوصا گجت‌ها، واژه PRO کاربرد خاصی دارد و بر روی نسخه‌ای از محصول نام‌گذاری می‌شود که قابلیت‌هایی ویژه و خارق‌العاده دارد. پرو مخفف PROFESSIONAL به معنای حرفه‌ای است که در دنیای تکنولوژی با استفاده از آن، قصد دارند به ویژگی‌های ویژه و خاصی در آن محصول اشاره کنند. کمپانی SJRC نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین صورت عمل کرده. نسخه پرو قابلیت‌هایی دارد که در نسخه معمولی نمی‌توان از آن‌ها بهره برد. در ادامه کاشناسان آی‌پهباد بصورت موردی این آیتم‌ها را توضیح خواهند داد.

  • موتورهای براشلس پر توان

هر دو محصول از موتورهای پرقدرت براشلس برخوردارند که پروازی امن و با استقامت بالا را در پرواز رقم خواهند زد. سایز موتورها یکسان است و سیستم فلایت‌کنترل متفاوت است.

  • سیستم موقعیت یاب GPS

هردو کوادکوپتر مجهز به سیستم مکان‌یاب GPS می‌باشند که توسط آن کاربران قادرند به موقعیت دقیق پهپاد دسترسی داشته باشند. با جی‌پی‌اس امکان بازگشت به خانه به هنگام افت شارژ باتری و یا از دسترس خارج شدن پهپاد در نسخه پرو فراهم است.

  • دنبال کردن کاربر Follow Me

از ویژگی های مشترک دیگر در این دو پرنده، دنبال کردن کاربر و تصویربرداری همزمان است. با این قابلیت کوادروتورها به صورت اتومات بالای سر شما باقی مانده و دوربین را در تمام مدت روی شما نگه خواهد داشت و تمام مدت شما را در قاب دوربین قرار داده و حرکات شما را با دقت ثبت خواهد کرد.

  • مسیردهی پرواز

هر دو نسخه از قابلیت مسیردهی پرواز برخوردار هستند. در این حالت با رسم نقشه پرواز بر روی صفحه می‌توانید مسیر پرواز را قبل از شروع پرواز مشخص کنید تا پهپادها به طور خودکار در همان مسیر پرواز کنند.

کوادکوپتر اس جی آرسی مدل اف 11 پرو

کوادکوپتر SJRC F11 PRO و جمع‌بندی مقايسه هر دو نسخه

بطور کلی کوادکوپتر ها محصولات پروازی چهار موتوره هستند که با داشتن دوربین، تبدیل به یک هلی شات خواهند شد. اما انتخاب صحیح این ربات‌های پرنده، بسیار پر اهمیت است. همانطور که ملاحظه کردید هر دو کوادکوپتر از قابلیت‌ها و امکانات مشترکی برخوردار هستند. هردو از بدنه‌ای تاشو و قابل حمل دارند و ویژگی‌های مشترکی همچون سیستم موقعیت‌یابی GPS، دنبال کردن کاربر، مسیردهی پروازی دارند. اما کوادکوپتر F11 PRO از مداومت پروازی بالاتر، حفظ تعادل بیشتر هنگام وزش باد، کیفیت بالاتر دوربین و البته قیمت بالاتر برخوردار است. اما باید درنظر گرفت که مقایسه محصولات پروازی بطور کلی با در نظر گرفتن عواملی مانند قیمت و امکانات بررسی می‌شوند. در خرید کوادکوپتر SJRC و انتخاب بین این دو مدل با لحاظ کردن مشخصات فنی و امکانات پروازی، کوادکوپتر SJRC F11 PRO گزینه بسیار مناسب‌تری است. البته محبوبیت SJRC F11 معمولی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

در انتها تصویر جعبه‌ی کواد کوپتر SJRC F11 PRO را داریم که همانطور که مشاهده می‌کنید بر روی آن تصویر دو دوربین چاپ شده است و قدرت تصویربرداری دوربین این پرنده را به نمایش گذاشته است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    20بهمن
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی