مقایسه DJI MINI 2 و هلیشات مویک مینی

مقایسه DJI MINI 2 و هلیشات مویک مینی

مویک مینی ۲ نسبت به نسخه قبلی چه تغییری کرده است

واقعا تغییرات کوادکوپتر مینی ۲ نسبت به DJI Mavic Mini تا چه اندازه بین این دو محصول اختلاف ایجاد کرده است؟ آیا با این بروز شدن، DJI MINI 2 نسبت به مویک مینی ارزش خرید دارد؟ من تکنسین فنی آی‌پهباد در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهم داد. قبل از آن باید بدانید که در سال ۲۰۱۹ ، کمپانی دی‌جی‌آی محصولی را برای اولین بار تولید کرد که نام آن را DJI Mavic Mini گذاشت. پس از یک سال دی‌جی‌آی همان محصول را بروزرسانی کرد و نام آن را DJI MINI 2 گذاشت. کلمه‌ی Mavic حذف شد و از عبارت دی‌جی‌آی مینی ۲ استفاده شد. یعنی در حال حاضر ما محصولی به نام مویک مینی ۲ نداریم اما بصورت محاوره این محصول را Mavic Mini 2 می‌نامیم. در ادامه دی‌جی‌آی مینی ۲ را با محصولات دیگر مقایسه خواهم کرد.

مقایسه دوربین و تصویربرداری

دوربین کوادکوپتر DJI MINI 2 نسبت به ورژن قبلی تغییر اساسی کرده است و کیفیت آن 4K شده. البته این مورد فقط در تصویربرداری است. در سایز تصویر تفاوتی نکرده است اما شارپنس عکس در مینی ۲ بهبود پیدا کرده است. در جدول زیر خیلی راحت تفاوت هردو پهپاد رو ببینید.

مقایسه دوربین DJI Mavic Mini DJI MINI 2
کیفیت عکس ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
رزولوشن عکس 4000x3000 4000x3000
مودهای عکاسی Single shot
Interval: 2/3/5/7/10/15/20/30/60 s
Single Shot
Interval: JPEG: 2/3/5/7/10/15/20/30/60 s
JPEG+RAW: 5/7/10/15/20/30/60 s
Auto Exposure Bracketing (AEB): 3 bracketed frames at 2/3 EV Bias
Panorama: Sphere, 180°, and Wide
کیفیت فیلم‌برداری 2.7 K: 2720×1530 25/30 p
FHD: 1920×1080 25/30/50/60 p
4K: 3840×2160 @ 24/25/30fps
2.7K: 2720×1530 @ 24/25/30fps
FHD: 1920×1080 @ 24/25/30/48/50/60fps
بیت‌ریت 40Mbps 100Mbps
فرمت عکس JPEG JPEG,RAW
زوم ندارد X4 Zoom
گیمبال سه‌محور سه‌محور

همانطور که دیدید مواردی مانند پانوراما، هایپرلپس، و فرمت عکس خام نیز به مینی ۲ اضافه شده است. علاوه بر این موارد، زوم دیجیتال تا چهار برابر و بیت‌ریت ویدیویی تا 100Mbps ارتقا پیدا کرده است. این اختلاف انگیزه را برای انتخاب مویک مینی ۲ بیشتر از قبل می‌کند. در ادامه این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

ارسال تصویر، پردازش و آپشن‌های تصویربرداری

اگر هنوز هم در انتخاب کوادکوپتر مینی ۲ شک دارید، با مشاهده این جدول می‌توانید با آگاهی بیشتری نظر بدید. امتیاز طلایی DJI MINI 2 همین سیستم ارسال تصویرش است که با مویک ایر ۲ یکسان است. سیستم ارسال تصویر اکیوسینک ورژن ۲ یا همان Ocusync 2.0 است که توانایی مخابره تصاویر ویدیویی را تا فاصله‌ی 10km را دارد. کوییک‌شات بومرنگ نیز به مینی ۲ اضافه شده که در صفحه محصول می‌توانید نمونه ویدیوی آن را ببینید. ویرایش لحظه‌ای عکس و ترنسفر سریع تصاویر یکی دیگر از امتیازات نسخه جدید نسبت به Mavic Mini است.

مقایسه ارسال تصویر DJI Mavic Mini DJI MINI 2
سیستم ارسال تصویر Wifi Ocusync 2.0
کوییک‌شات Dronie
Circle
Helix
Rocket
Dronie
Circle
Helix
Rocket
Boomerang
هایپرلپس ندارد 4K
پانوراما ندارد Sphere
180°
Wide-Angle
ویرایش عکس ندارد Enhanced Photo
دانلودینگ ندارد QuickTransfer
Trimmed Download
بورد ارسال تصویر 4km - FCC
2km - CE
10km - FCC
6km - CE

تا اینجا که همچنان دی‌جی‌آی مینی ۲ خیلی پیشرو بوده. در ادامه هم ایمنی پرواز و مداومت و مقاومتش رو مقایسه می‌کنیم.

ایمنی پرواز و باتری

اگر بخواهیم خیلی واضح درمورد تفاوت ایمنی در دو ورژن صحبت کنیم، باید بگیم که مهم‌ترین تغییر در ورژن جدید سطح مقاومت در باد است که Level 5 شده است. در مویک مینی ما یک هلی شات با Level 4 رو داشتیم که خیلی هم کاربران را در زمینه‌ی مقاومت پرواز در باد راضی نگاه نداشته بود و بنظر میرسه که DJI این ماه‌ها اهمیت ویژه‌ای به نظر مخاطبینش میده. وزن ایرکرفت‌ها تفاوتی نکرده و مداومت پروازی با اختلاف یک دقیقه هم اصلا به چشم نمیاد.

مقایسه ایمنی پرواز DJI Mavic Mini DJI MINI 2
وزن پرنده+باتری+ملخ 249gr 242gr
ماکزیمم سرعت پیمایش 46.8km/h 57.6km/h
مقاومت در برابر باد Level 4 Level 5
سیستم بازگشت GPS/GLONASS GPS/GLONASS/GALILEO
زمان پرواز 30min 31min
ظرفیت باتری 2600mAh 2250mAh

ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده است اما این نکته را در نظر داشته باشید که این ظرفیت به خودی خود برای کاربران فقط یک عدد است و ظرفیت باتری لیتیومی در موضوع مداومت پروازی مطرح می‌شود که همانطور که دیدیم حتی با این وجود DJI MINI 2 یک دقیقه هم بیشتر از مویک مینی پرواز می‌کند.

تغییرات اساسی بر روی رادیو کنترلر

یکی از تغییرات اصلی در مینی ۲ رادیو کنترلر آن است. علاوه بر شکل ظاهری رادیو کنترلر، بورد رادیویی، قدرت ارسال تصویر و همچنین ظرفیت باتری آن نیز ارتقا پیدا کرده است. در ریموت نسخه قدیمی بورد رادیویی ماکزیمم تا ۴ کیلومتر بود اما در نسخه جدید بورد رادیویی تا ۱۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. ظرفیت باتری در رادیو کنترل مویک مینی 1800mAh بود اما در ریموت مینی ۲ دارای باتری با ظرفیت 5200mAh قرار داده شده است.

مقایسه کوادکوپتر مینی ۲ و مویک مینی در محتویات جعبه و لوازم

در مقایسه کوادکوپترها همه با نسخه‌های کمبوی دی‌جی‌آی آشنا هستید. در نسخه‌ی استاندارد که تفاوتی بین لوازم جانبی مویک مینی وجود ندارد اما در نسخه کمبو تفاوت‌هایی هست. بارزترین آن حذف گارد محافظ ملخ ۳۶۰ درجه از پهپاد مینی ۲ است. اما در عوض وسیله‌ی کاربردی فیکسر ملخ یا همان قفل ملخ به آن اضافه شده است. حالا اینکه چقدر این دو کارایی دارند و شما کدام را ترجیح می‌دهید یک موضوع سلیقه‌ای بر مبنای کاربری شما است.

تفاوت محتویات پک کمبو DJI Mavic Mini DJI MINI 2
گارد محافظ ملخ دارد ندارد
کابل USB دو عدد معمولی یک عدد Type-C
فیکسر ملخ ندارد دارد

DJI MINI 2 Comparing DJI Mavic MINI

واقعا میشه گفت یکی از ناکامی‌ها در مینی ۲ نبودن گارد محافظ ملخ °360 است. البته دی‌جی‌آی اومده همین اکسسوری رو بعنوان یک محصول جداگونه ارایه کرده که کاری شبیه به تولیدکنندگان لوازم تکنولوژی مثل اپل در سال ۲۰۲۰ است.

DJI MINI 2 در مقایسه با سایر هلیشات‌های سری DJI Mavic

در جدول زیر بصورت کامل تفاوت هلیشات مینی ۲ را با دیگر پهپادهای سری مویک جز به جز آورده شده است. با مقایسه DJI MINI 2 با دیگر محصولات DJI Mavic Series متوجه این می‌شوید که این پرنده با اینکه اختلاف قیمتی چشمگیری با سری مویک دارد اما در موضوعات تکنیکال بسیار پیشرو بوده و اساسا از نظر فنی شباهت‌های متعددی با مویک ایر ۲ دارد.

DJI MINI 2 Comparison VS DJI Mavic Series

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    20آبان
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی