مقایسه کوادکوپتر مویک مینی و مویک ۲ پرو

در انتخاب کوادکوپتر مویک مینی و مویک ۲ پرو انتخاب هوشمندانه و صحیح کدام است؟ آیا این اختلاف قیمت توجیه منطقی دارد؟ در این مقاله جواب این سوالات در مورد این دو هلی شات DJI را پیدا خواهید کرد.
مقایسه کوادکوپتر مویک مینی و مویک ۲ پرو

مویک مینی یا مویک ۲ پرو کدام را بخریم؟

شرکت DJI یکی از کمپانی‌های معروف در زمینه تولید و عرضه محصولات پروازی نظیر انواع کوادکوپتر و هلی شات می‌باشد. این کمپانی تاکنون محصولات زیادی را روانه بازار کرده و توجه طیف زیادی از مخاطبان کوادکوپترها را به خود جلب کرده است. در این مقاله ما به مقایسه و بررسی دو محصول این شرکت به نام‌های مویک مینی و مویک ۲ پرو پرداخته‌ایم. با اینکه این دو هلی شات تفاوت قیمتی بسیار زیادی دارند و از نظر تکنولوژی، ابعاد و مشخصات فلایت کنترل تفاوت بسیاری دارند اما این دو محصول در تاشو بودن و فیزیک ظاهری و قابلیت‌ها از ویژگی‌های مشابهی نیز برخوردارند که در ادامه به بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت. ابتدا تماشای ویدیوی مقایسه این دو کوادکوپتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه مقایسه Mavic Mini و Mavic 2 PRO توسط تکنسین‌های آی‌پهباد برای شما ارایه خواهیم داد. در این مطلب سعی شده است تا با شناخت تفاوت‌های بین این دو، هوشمندانه برای خرید کوادکوپتر مورد نظر خود اقدام نمایید.

ظاهر Mavic Mini و Mavic 2 Pro

هر دو کوادکوپتر مینی و ۲ پرو، تاشو هستند و بازوان آن‌ها به راحتی جمع می‌شود. کوادکوپتر Mavic Mini ابعاد بسیار کوچکی دارد و سبک وزن است بطوری که مجموع وزن پرنده و باتری معادل ۲۴۹ گرم است که در مقایسه با مویک ۲ پرو سبک‌تر می‌باشد. ابعاد Mavic Mini در حالت بازوان بسته، 140X82X57 میلی‌متر و در حالت باز 160X202X55 میلی‌متر است. در مقابل، کوادکوپتر Mavic 2 Pro دارای وزنی معادل ۹۰۷ گرم می‌باشد و همانطور که گفته شد نسبت به مینی مویک وزن بیشتری دارد.

مقایسه مویک مینی و مویک 2 پرو

مقایسه دوربین و کیفیت تصویربرداری

کوادروتور مویک مینی دارای یک گیمبال ۳ محوره است که برای ثبت تصاویر و ویدیوها بدون ایجاد لرزش و تار شدگی بسیار خوب عمل می‌کند. ثبت تصاویر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و فیلم‌هایی با کیفیت 2.7K از مشخصه‌های این کوادکوپتر دوربین دار می‌باشد. کوادروتور مویک ۲ پرو از دوربین باکیفیت‌تری برخوردار است. دوربین این Drone از نوع ۲۰ مگاپیکسلی و 4K بوده و در تصویربرداری‌های هوایی بسیار با کیفیت عمل می‌کند. این دوربین با دارا بودن سنسور CMOS دقت و پردازش بالایی از خود نشان می‌دهد. رزولوشن ویدیوهای ضبط شده با مویک ۲ پرو، 2160X4096 پیکسل می‌باشد. مویک ۲ پرو هم از لرزشگیر ۳ محوره برای کاهش لرزش برخوردار است. هر دو هلی شات از قابلیت مشاهده و ارسال تصاویر به صورت زنده برخوردارند.

اگر استفاده شما از کوادکوپتر کاملا شخصی و مسافرتی (تفریحی و خانوادگی) است و از آن برای ثبت خاطرات استفاده می‌کنید، بدون شک مویک مینی را انتخاب نمایید. کیفیت آن برای شما بیشتر از آن‌چیزی است که تصور می‌کنید.

دوربین مویک مینی در مقایسه با مویک 2 پرو

باتری و زمان پرواز (مداومت پروازی)

مدت زمان پرواز یا مداومت پروازی یکی از ویژگی‌های مهم است که باید کاربران هنگام خرید آن توجه زیادی کنند. این ویژگی بسته به نوع باتری، ظرفیت آن، وزن پرنده، طراحی موتورها و مواردی دیگر، متفاوت خواهد بود. باتری کوادروتور Mavic Mini از نوع ۷/۲ ولت و ۲۴۰۰ میلی‌آمپر می‌باشد و بعد از شارژ کامل در حدود ۳۰ دقیقه کاربران می‌توانند آن را در آسمان به پرواز در بیاورند. کوادروتور Mavic 2 Pro دارای باتری هوشمند ۱۵/۷ ولت و ظرفیت ۳۸۵۰ میلی‌آمپری می‌باشد. این پهپاد نیز بعد شارژ باتری به مدت ۳۱ دقیقه امکان پرواز در را آسمان دارد.

اگر از کوادکوپتر برای کار آتلیه و تصویربرداری‌های حرفه‌ای سینمایی استفاده می‌کنید، مویک ۲ پرو انتخاب صحیح شما است. این نوع کارهای ویدیویی اندازه و سایز و همینطور فریم در ثانیه خاص خود را دارند.

mavic mini vs mavic 2 pro

ریموت کنترلر و بورد فرکانس پهپاد

برای کنترل پرواز و هدایت کوادکوپترها رادیو کنترل‌های حرفه‌ای و خوش دستی طراحی شده است. فرستنده مویک 2 پرو از نوع 2.4 و 5.8 گیگاهرتزی است و توسط آن پهپاد تا فاصله‌ی ۸ کیلومتر قابل کنترل است. طراحی این کنترلر به صورت تاشو بوده و قابلیت نصب ابزار هوشمند دارد. اما در طرف دیگر رادیو کنترل مویک مینی از دو فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 5.8 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند بین این دو، فرکانس مورد نظر خود را انتخاب کند. این کوادکوپتر از فاصله ۵۰۰ الی ۴۰۰۰ متری قابل کنترل است که در مقایسه با مویک ۲ پرو بورد کمتری دارد.

بطور کلی بورد و فاصله کنترل در هلی شات اهمیت زیادی ندارد. دلیل آن این است که این محصولات مسافت پیما نیستند و بوردهای بلند صرفا یک عدد تبلیغاتی بحساب می‌آیند.

سنسورهای عدم برخورد با موانع

در مویک ۲ پرو ما شاهد سنسور عدم برخورد با موانع هستیم. این سنسورها در تمامی جهات این پرنده را در امان نگه می‌دارند. اما مویک مینی فاقد سنسور برخورد است و فقط سنسور فاصله سنج و عدم برخورد در زیر آن (یک جهت) قرار داده شده است.

دنبال کردن سوژه و ترسیم نقشه پرواز

کوادروتور مویک ۲ پرو از قابلیت دنبال کردن سوژه و کاربر برخوردار است. با این ویژگی می‌توان به تعقیب سوژه پرداخت و فیلم‌های جذابی را از آن‌ها برداشت کرد. با قابلیت ترسیم نقشه پروازی نیز کاربر می تواند مسیر مورد نظر خود را با استفاده از انگشت بر روی صفحه نمایش رسم کرده تا پهپاد به طور اتومات شروع به حرکت در مسیر موردنظر نماید. در مویک مینی این آپشن وجود ندارد و باید بصورت دستی این کار را انجام داد.

dji mavic mini foldable drone

موارد مشترک بین دو کوادکوپتر

در ادامه آیتم‌های هوشمند و آپشن‌های را خواهید خواند که بین دو پهپاد مشترک هستند. وجود این موارد باعث شده است تا ما به این دو محصول را، "ربات پرنده هوشمند" صدا کنیم.

  • موقعیت‌یابی با استفاده از GPS

یکی از قابلیت‌های مشترک بین کوادروتورهای مویک مینی و مویک ۲ پرو، امکان ردیابی و موقعیت‌یابی دقیق توسط ماژول GPS می‌باشد. توسط جی‌پی‌اس به راحتی می‌توان به موقعیت Drone ها دسترسی داشت و پروازی امن را تجربه کرد. این ویژگی برای بازگشت خودکار به خانه بسیار مهم و حیاتی است.

  • تیکاف و لندینگ خودکار

عمل تیکاف و لندینگ از دیگر موارد مهم و مورد نیاز در هر کوادکوپتری به شمار می‌رود. کوادروتورهای Mavic Mini و Mavic 2 Pro نیز هر دو این قابلیت را داشته و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده عملیات فرود و پرواز را تجربه کنند.

  • تجربه پروازی هوشمند و دایره‌ای

یکی از مودهای پروازی مشترک بین کوادکوپترهای مويک مينی و مويک ۲ پرو، تجربه پروازی دایره وار و 360 درجه‌ای به دور یک سوژه است. با استفاده از این مود تصویربرداری‌های جذاب و زیبایی امکان پذیر است.

  • تثبیت ارتفاع

با استفاده از سنسور تثبیت ارتفاع امکان شناور ماندن در یک ارتفاع خاص را دارند. توسط این آپشن کاربران می‌توانند در نقطه و ارتفاع مورد نظر خود، ثابت مانده و تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و شفافی را به تصویر بکشند.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید هر دو کوادکوپتر دوربین دار Mavic Mini و Mavic 2 Pro از نوع تاشو می‌باشند. این پهپادها برخلاف ظاهر کوچک مقاومت خوبی دارند و در پرواز عملکرد مطلوبی را ارایه می‌دهند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مویک مینی و ۲۰ مگاپیکسلی مویک ۲ پرو امکان ثبت تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی را در بر خواهد داشت. مدت زمان پرواز هر دو Drone تقریبا یکسان و حدود ۳۰ دقیقه است. بورد مسافتی قابل کنترل مویک ۲ پرو دو برابر مویک مینی است.

کوادکوپتر مسافرتی و تاشو مویک مینی

خرید کوادکوپتر از آی‌پهباد

شما می‌توانید جهت خرید کوادکوپتر به وبسایت رسمی آی‌پهباد مراجعه نمایید و مشخصات هر محصول را در صفحه اختصاصی آن محصول مشاهده نمایید. اگر در هنگام بررسی و مقایسه بین محصولات پروازی بخصوص DJI دچار سردرگمی و یا تردید شدید و یا اینکه برای شما سوالی درباره انواع کوادکوپتر پیش آمد، کافیست با مجموعه تماس داشته باشید تا کارشناس و یا تکنسین پرواز شما را راهنمایی نمایند. بطور کلی خرید کوادکوپتر ملزم به آشنایی و شناخت کامل محصولات است تا در انتخاب خود کاملا صحیح و هوشمندانه عمل کنید. هر کوادروتور و پهپادی برای مصرف خاصی تولید شده است و از این رو انتخاب صحیح بین این محصولات بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    15دی
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی