Osmo Action یا GoPro Hero 7 ؟

اوزمو اکشن یا گوپرو ؟ براستی کدامیک از این دو دوربین ورزشی انتخاب صحیح‌تر و بهتری است ؟ پس از خواندن این مطلب شما توان انتخاب هوشمندانه بین Osmo Action و GoPro Hero 7 را خواهید داشت. با آی‌پهباد همراه باشید..
Osmo Action یا GoPro Hero 7 ؟

انتخاب هوشمندانه بین DJI Osmo Action و GoPro Hero 7 

امروزه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته و شگفت انگیز هستند؛ اما یک مسئله ای که هست آن ها را نمی‌توان در دسته دوربین های بی نهایت عالی قرار داد. بیشتر آنها ضد آب نبوده و در محیط های آبی غیر قابل استفاده هستند. همچنین این دوربین ها در مسافت های دور برای عکاسی مناسب نیستند و جزئیات را به خوبی نشان نمی‌دهند. با ورود دوربین‌‌های action camera ، توجه طیف وسیعی از علاقه مندان به عکاسی به سمت این دوربین ها رفت. این دوربین ها برای استفاده در مسافرت و ماجراجویی‌های بیرون از خانه بسیار مناسب هستند. در حال حاضر رقابت جدیدی بین بهترین دوربین‌های اکشن 4K و مخصوصا بین دو محصول اوزمو اکشن و گوپرو هیرو صورت گرفته است. کمپانی معروف DJI که در زمینه طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت می‌کند، محصول جدید خود یعنی DJI Osmo Action را روانه بازار کرد. این دوربین را در رقابت تنگاتنگی با دوربین GoPro Hero 7 قرار داده اند. در ادامه قصد داریم هر دو دوربین را در کنار هم قرار دهیم و به سوالات شما در رابطه با انتخاب و خرید هر یک پاسخ دهیم.

قبل از شروع بررسی اوزمو اکشن و گوپرو٬ پیشنهاد می‌کنم ویدیویی که توسط تیم Cinema5d منتشر شده را تا انتها مشاهده نمایید و سپس جواب تمامی سوالات باقی مانده را می‌توانید در ادامه بگیرید.

اوسمو اکشن

Osmo Action یک دوربین ضدآب با قابلیت استفاده در دمای منفی 10 درجه سانتی گراد است و قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ تصویر برداری 60 فریم در ثانیه دارد. همچنین این دوربین دارای دو مانیتور و نمایشگر LCD است که در عکس‌های سلفی بسیار کمک خواهد کرد. سیستم تصویربرداری آن بسیار نرم بوده و از آخرین تکنولوژی لرزشگیری استفاده می‌کند.

دوربین اوزمو اکشن

گوپرو هیرو 7

از سپتامبر سال 2018، دوربین GoPro Hero 7 Black دوربین ورزشی مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. این دوربین ضد آب، از قابلیت پخش زنده و کیفیت بالای صدا و تصویر برخوردار است. همچنین GoPro Hero 7 از قابلیت تثبیت کننده تصاویر Hypersmooth بهره برده و بهترین تثبیت کننده فیلم در دوربین به شمار می‌رود. این دوربین توانایی فیلم برداری 4K با نرخ تصویر برداری 60 فریم در ثانیه دارد.

دوربین گوپرو هیرو 7

مقایسه

در ابتدا باید گفت دو دوربین گوپرو هیرو 7 و اوزمو اکشن در مقایسه با سایر دوربین ها بسیار به هم شبیه هستند و همچنین بروز‌ترین تکنولوژی در تصویربرداری ورزشی در هر دو بکار رفته است. هر دو دارای دو میکروفون، باتری قابل تعویض، سنسور 1/2.3-12 Inch مگاپیکسلی و وزن تقریبا یکسان هستند.

قابلیت اوزمو اکشن گوپرو هیرو 7 بلک
سنسور 1/2.3 اینج از نوع CMOS با کیفیت 12 مگاپیکسل 1/2.3 اینج از نوع CMOS با کیفیت 12 مگاپیکسل
کیفیت ویدیو 4K/60fps 4K/60fps
ویدیو بیت‌ریت 100Mbps 78Mbps
ویدیو HDR دارد ندارد
کیفیت عکس 12 مگاپیکسل AEB 12 مگاپیکسل HDR
قدرت اسلوموشن تا 8 برابر با کیفیت 1080 و 240 فریم در ثانیه تا 8 برابر با کیفیت 1080 و 240 فریم در ثانیه
عمق ضد آب 11 متر 10 متر
کنترل صدا دارد دارد
باتری ماژولار دارد دارد
دیگر ویژگی‌ها Timelapse, Hyperlapse, Mimo My Stories Timelapse, TimeWarp, QuickStories

مقایسه دوربین اوزمو اکشن و گوپرو هیرو 7

  • دوربین Osmo Action نسبت به GoPro Hero 7 Black در دست ظاهری بسیار زیبا دارد. اما اوزمو اکشن دوربینی کوچکتر و راحتتر از گوپرو است.
  • گوپرو هیرو 7 دارای یک صفحه لمسی (Touch) مینی تک رنگ بوده و برای کاربر راحتی بیشتری دارد.در این صفحه نمایش کاربر قادر است میزان شارژ باتری و مدت زمان ویدئوی در حال ضبط را مشاهده کند.
  • در مقابل اوسمو اکشن دارای صفحه نمایش تمام رنگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا مناظر در حال عکاسی را به طور واقعی مشاهده کنید.
  • صفحه نمایش پشت دوربین Osmo Action بزرگتر از Hero 7 Black بوده و دارای نسبت واقعی 16:9است.
  • سیستم تغییر و پیچش لنزها در دوربین اوسمو اکشن بسیار راحتتر از دوربین گوپرو هیرو 7 است و این باعث می‌شود که تعویض فیلتر ND یا لنز جدید بسیار ساده تر صورت گیرد.
  • از آپشن‌های موجود در گوپرو هیرو 7 که در رقیب خود یعنی آزمو اکشن دیده نمی‌شود، قابلیت Livestreaming یا همان پخش زنده بوده که امکان پخش ویدئوهای ضبط شده را در سایت هایی مانند یوتیوب توسط تلفن همراه و یک پورت خروجی HDMI برای اتصال به تلویزیون وجود دارد.
  • دوربین اوزمو اکشن از قابلیت های دیگری نظیر وجود صفحه نمایش در جلو و عقب دوربین، انعطاف پذیر بودن در مودهای دستی، کاربر پسندتر بوده و قیمت پایین تری دارد.
  • قابلیت HDR : دوربین اوزمو اکشن بر خلاف گوپرو هیرو 7 از قابلیت High Dynamic Rangeکه به اختصار HDR می‌گویند، برخوردار است. با این قابلیت می‌توان عکس‌هایی را که اختلاف نوردهی در آن بسیار زیاد است را با ثبت کامل جزئیات ثبت کرد.
  • قابلیت ضد آب : هر دو دوربین Osmo Action و Hero 7 Black ضد آب هستند، اما اوزمو اکشن قابلیت ضدآب تا عمق 11 متری از سطح آب و دوربین گوپرو هیرو تا عمق 10 متری از سطح آب دارد.
  • قابلیت‌های فیلم برداری : اوسمو اکشن از قابلیت‌های Timelapse, Hyperlapse, Mimo My Stories در فیلم برداری و دوربین گوپرو هیرو 7 از Timelapse, TimeWarp, QuickStories پشتیبانی می‌کند.
  • هایپرلپس در گوپرو : قابلیت Hyperlapse در دوربین GoPro Hero 7 برای کاربر امکان ثبت ویدئو با وضوح و ثبات بالا را با سرعت بیش از حد معمول دارد.
  • سرعت شاتر : از مزایای دوربین Osmo Action به گوپرو هیرو 7 ، میزان سرعت شاتر آن است. این مقدار برابر120s-1/8000 بوده و به فیلمبرداران حرفه ای کمک شایانی می‌کند.
  • Video stabilisation : هر دو دوربین از ثبیت کننده و لرزش گیر برخوردار هستند و تصاویر ثبت شده صاف با وضوح بالا را ارائه می‌دهند.

مقایسه دوربین اوزمو اکشن و گوپرو هیرو 7

خرید دوربین ورزشی و جمع‌بندی

همینطور که ملاحظه کردید هر دو دوربین ورزشی اوزمو اکشن و گوپرو هیرو 7 ، از قابلیت‌های مشابه و متفاوتی در تصویربرداری برخوردار هستند. و اما خرید دوربین ورزشی ! نظر کارشناسان آی‌پهباد در انتخاب یکی از این دو و خرید دوربین ورزشی ٬ مورد اوزمو اکشن است. دلیلش بسیار ساده و روشن است؛ اوزمو اکشن دارای نمایشگر سلفی است و این همان موردی بود که کاربران گوپرو را سال‌های سال در انتظار گذاشته بود. استفاده از تکنولوژی لرزشگیر جدید داخلی و سیستم‌های خنک کننده و بازه وسیع دما در کارکرد٬ همه و همه ما را به ازمو اکشن نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. البته نباید انتظار داشت که کمپانی گوپرو نیز ساکت بنشیند. پیش‌بینی می‌شود با معرفی Osmo Action ٬ کمپانی GoPro نیز برای ماندن در بازار جهانی و اثبات خود و دست به معرفی مدل‌های جدیدتر خود خواهد زد اما موضوع مهم این است که تحقیقا و بررسی نمودار رشد DJI در بازار جهانی و سیاست‌های فروش نشان می‌دهد که احتمال پیروزی گوپرو در برابر دوربین‌های ورزشی دی‌جی‌آی بسیار پایین خواهد بود. در آخر باید بگوییم که مخاطبان و کاربران امروزه٬ بسیار باهوش و آشنا به سیستم‌های تصویربرداری هستند. پس با در نظر گرفتن نیاز خود از یک دوربین ورزشی می‌توانید یکی از این دو دوربین حرفه‌ای را انتخاب نمایید و چون امکان دارد در انتخاب آن‌ها کمی سردرگم شوید٬ برای خرید و یا راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاوران آی‌پهباد در تماس باشید.

شما کدام دوربین را بیشتر می‌پسندید ؟

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    1اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی