کوادکوپترهای زیر قیمت ۶۰ میلیون تومان

کوادکوپترهای زیر قیمت ۶۰ میلیون تومان

معرفی کوادکوپترهای زیر ۶۰ میلیون در بازار ایران

فروشگاه آی‌پهباد به عنوان یکی از برترین مراکز فروش کوادکوپتر در ایران قصد دارد تا در این محتوا پهپادهای زیر 60 میلیون را خدمت شما علاقمندان معرفی کند. در این بررسی ما سعی می‌کنیم تا هر محصول را به صورت مختصر برای شما معرفی کنیم. قیمت پهپاد به عوامل بسیاری وابسته می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به کیفیت دوربین، زمان پرواز، برد رادیویی و میزان هوشمندی یک پرنده اشاره کرد. اما در رابطه با قیمت این هواپیماهای بدون سرنشین در ایران باید از یک دوره کوتاه مدت حرف بزنیم، چرا که قیمت نرخ ارز نظیر دلار در ایران نوسانات بی‌نظیری دارد که در زمان کوتاهی محاسبات را تغیر می‌دهد و قیمت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم.

تمامی شرکت‌های صنعتی بر اساس سه اصل مهم محصولات خود را قیمت گذاری می‌کنند. ذهنیت خریدار، هزینه تمام شده و قیمت گذاری رقبا که عادلانه‌ترین آنها می‌تواند هزینه تمام شده باشد. در این روش کمپانی با افزودن صود خود به بهای تمام شده قیمت محصول خود را تعین می‌کند که مطمئنا برای تعین قیمت پهپاد هم از این اصل مهم استفاده می‌کنند. اما ذهنیت خریدار در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین هم می‌تواند بسیار مهم باشد. به عنوان مثال کوادکوپترهای مویک شرکت DJI که رقم فروش بالایی دارند و کاربران از آنها استقبال بی‌نظیری می‌کنند می‌تواند با ذهنیت مشتری قیمت‌گذاری شود.

اما پهپادها از جمله ایده‌های خوب و صنعتی برای فیلمبرداری و تصویر برداری هوایی هستند که امروزه کاربردهای بسیار مهمی در صنعت فیلم‌برداری و تصویر برداری هوایی دارند. فیلم‌ها و تصاویری که بسیار حایز اهمیت هستند و قبلا برای تهیه آنها فیلم‌سازان حرفه‌ای هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شدند. و اکنون با خرید یک کوادکوپتر دوربین دار (هلی شات) می‌توان خیلی راحت بدون استفاده از بالابر و جرثقیل‌های گران قیمت این ویدیوهای حرفه‌ای را تهیه کرد.

برترین کمپانی که در زمینه ساخت پهپاد فعالیت دارد، DJI می‌باشد که محصولات آن را از حیث قیمت می‌توان به سه دسته گران قیمت، متوسط و ارزان قیمت دسته بندی کرد. پهپادهای اینسپایر و ماتریس که با قیمت بیش از 10 هزار دلار عرضه می‌شوند تا پهپادهای 300 دلاری تلو که هر کدام از آنها مطمئنا با توجه به قیمتی که دارد کاربردهای بیشتری ارایه می‌دهد. در پایین می‌توانید پهپادهای زیر 60 میلیون را مشاهده کنید که بر اساس قیمت از بالا آنها را معرفی می‌کنیم.

1- کوادکوپتر مویک ۲ (DJI Mavic 2)

قیمت: حدود ۵۸ میلیون

  • پهپاد فیلمبرداری
  • کیفیت ویدیویی 4K
  • دوام شارژی 30 دقیقه
  • سیستم اجتناب از موانع
  • حالت‌های پرواز از پیش تعین شده
  • برد رادیویی 7 کیلومتر
  • قابلیت زوم دیجیتال در نسخه زوم و اینترپرایز
  • پشتیبانی از وسایل جانبی برای امداد و نجات در نسخه اینترپرایز
  • مناسب برای آتلیه کاران، مسافرت و طبیعت گردی
  • طراحی تاشو برای حمل و جابجایی آسان

dji mavic 2 pro / zoom

از بهترین پهپادهای زیر 60 میلیون می‌توان به ورژن مویک 2 اشاره کرد که شامل مویک 2 پرو، زوم و اینترپرایز می‌باشد. مویک 2 پرو و زوم هر دو یک پهپاد فیلم‌برداری می‌باشند که قابلیت ثبت فیلم‌های 4K را دارند و زمان پرواز 31 دقیقه‌ای را ارایه می‌دهند. همچنین استفاده از بهترین قابلیت‌ها کاربردهای این دو نسخه از پهپادهای مویک را ارتقاع داده تا فیلم‌برداران و عکاسان حرفه‌ای بتوانند همواره آثار بی‌نظیری خلق کنند. تمامی کوادکوپترهای DJI Mavic 2 با ساختار و ابعاد مشابه ساخته شده اند و تنها تفاوتی که در آنها می‌توان مشاهده کرد، نوع دوربین و البته در سری اینترپرایز پشتیبانی از وسایل جانبی اضافه می‌باشد. مویک 2 زوم به خاطر استفاده از یک سنسور کوچکتر از تصاویر 20 مگاپیکسل پشتیبانی نمی‌کند. اما در عوض دارای یک لنز زوم برای مانور بهتر بر روی صحنه‌ای دوردست می‌باشد.

اما مویک 2 اینترپرایز علاوه بر عکسبرداری و فیلمبرداری یک پهپاد ماموریتی می‌باشد که هنگام امداد رسانی و نجات می‌تواند خدمات ویژه‌ای به کاربران ارایه دهد. این پرنده دوربین دار تمامی ویژگی‌های سری مویک 2 زوم و پرو را به همراه چندین قابلیت ویژه که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم به ارث می‌برد.

Mavic 2 Enterprise در دو مدل استاندارد و دوآل عرضه می‌شود که مدل Mavic 2 E dual حدود 6 گرم سبک‌تر اما قابلیت حمل بارهای اضافی نظیر اسپیکر، نورافکن و چراغ ایمنی را دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ماموریت‌های امداد و نجات را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنید. در واقع مویک 2 اینترپرایز بسیار حرفه‌ای‌تر از نسخه پرو و زوم عرضه شد، و دارای یک قابلیت بی‌نظیر دیگر یعنی رمزگذاری اطلاعات کاربر می‌باشد که اطلاعات پروازی و تنظیمات هواپیمای بدون سرنشین شما را که از طریق برنامه همیار خلبان تنظیم کرده اید رمزگذاری و محافظت می‌کند. این پرنده همچنین دارای تکنولوژی پیشرفته Dji Airsense می‌باشد که در هواپیماهای استاندارد برای تشخیص هواپیماهای مجاور به کار برده می‌شود. و اما در رابطه با قیمت مویک 2 اینترپرایز و مدل دوآل آن مطمئنا با قیمتی بیش از 55 میلیون در بازار ایران فروخته می‌شود.

اما یکی از دلایلی که باعث شده پهپادهای مویک از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردار شوند، نوع طراحی آنها می‌باشد که حمل و جابجایی آنها را بسیار راحت می‌کند. استفاده از یک ساختار ویژه با بال‌های تاشو به کاربران این امکان را می‌دهد تا بعد از پرواز حجم کوادکوپتر خود را کاهش دهند و خیلی راحت آن در در یک فضای کوچک حمل و نگهداری کنند. اندازه پهپادهای Mavic در حالت تاشو برابر است با طول و عرض 9*24 و ارتفاع 8 سانتی متر که به غیر از ضخامت 8 سانتی، در اندازه یک تلفن هوشمند ساخته می‌شوند.

2- فانتوم ۴ پرو ورژن ۲ (DJI Phantom 4 Pro V2)

قیمت: حدود ۴۵ میلیون تومان

  • پهپاد فیلم‌برداری
  • دوربین 20 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فیلم‌های 4K
  • استفاده از سنسورهای تشخیص موانع در تمامی جهات
  • برد رادیویی 7 کیلومتر
  • سرعت بی‌نظیر 72 کیلومتر بر ساعت

dji phantom 4 pro v2

فانتوم 4 پرو ورژن 2 می‌تواند بعد از هواپیماهای مویک 2 عنوان برترین پهپاد زیر 60 میلیون را به خود اختصاص دهد، پرنده‌ای که دوربین 20 مگاپیکسل دارد و از فیلم‌های 4K پشتیبانی می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان کوادکوپتر مویک 2 و فانتوم 4 وجود ندارد، و بسیار منطقی است که قیمت مشابه برای آنها در نظر گرفته شود. لذا پرنده‌های فانتوم هم از پهپادهای میان رده و بسیار حرفه‌ای شرکت DJI می‌باشند که طراحی متفاوتی با مویک دارند و برای حمل و نگهداری از آنها به فضای بیشتری احتیاج دارید. اما همین افزایش حجم باعث می‌شود تا پرنده در شرایط نامساعد و هنگامی که باد شدید در حال وزیدن هست تعادل خود را حفظ کند و دوربین آن هم ثبات بیشتری داشته باشد. دوربین نصب شده بر روی این پهپاد دارای سنسور 20 مگاپیکسل است که برای تنظیم میزان نوردهی و دریچه دیافراگم آن می‌توانید از برنامه همیار خلبان و بخش تنظیمات دوربین استفاده کنید تا دوربین بازدهی مورد نظر شما را داشته باشد.

دوربین از کدک ویدیویی H.265 برای فشرده سازی ویدیوها استفاده می‌کند که بیت ریت آن 100 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. هر چه میزان فشرده سازی یک ویدیو در ثانیه مگابیت بیشتری باشد، کیفیت آن ویدیو بهینه‌تر است.

فانتوم 4 پرو ورژن 2 دارای قابلیت تصویر برداری پانوراما می‌باشد که با این قابلیت تصاویری با عرض گسترده به ثبت می‌رساند. هلی شات این کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و طی این فرایند به صورت خودکار زاویه دروبین را چرخش می‌دهد تا تمامی نمای 180 درجه را ثبت کند.

3- مویک ایر ۲ (DJI Mavic Air 2)

قیمت: حدود ۳۰ میلیون تومان

  • کوادکوپتر دوربین دار با آپشن‌های جدید و بروز شده
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل در حالت معمولی
  • دوربین ۳۲ مگاپیکسل (در حالت پانوراما)
  • کیفیت فیلم‌برداری 4K
  • ۳۴ دقیقه زمان پرواز
  • ۱۸ کیلومتر برد مسافتی
  • ۱۰ کیلومتر برد ارسال تصویر در شرایط بدون نویز  آلودگی
  • سیستم اجتناب از موانع جلو و عقب
  • ارسال تصویر زنده 1080p
  • قابلیت‌های پروازی و فیلم‌برداری بسیار هوشمندانه

dji mavic air 2

در میان محصولات شرکت DJI هلی شات مویک ایر 2 به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین و فیلمبرداری با قیمت 31 میلیون در بازار ایران به فروش می‌رود. از مهمترین ویژگی‌های این هلی شات می‌توان به کیفیت دوربین و زمان پرواز آن اشاره کرد. دوربین نصب شده بر روی این هلی شات از نوع 4K با کیفیت تصویر برداری 48 مگاپیکسل می‌باشد که البته دوربین این هلی شات همانند مویک 2 زوم دارای سنسور 12 مگاپیکسل می‌باشد، اما با استفاده از یک تکنیک جدید می‌تواند عکس‌های 48 مگاپیکسل به ثبت برساند. Mavic Air 2 از جمله پهپادهای شرکت دی‌جی‌آی می‌باشد که مورد استقبال بی‌نظیر کاربران قرار گرفته، اما علاقمندان هنوز تجربه زیادی از آن ندارند، چرا که محصول سال 2020 شرکت DJI می‌باشد که به تازگی در صف تولید DJI قرار گرفته است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این هلی شات بیت ریت آن می‌باشد که با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه اقدام به فشرده‌سازی فیلم‌ها می‌کند. برای اولین بار است کهDJI از بیت ریت 120 مگابیت بر ثانیه برای یک پهپاد میان رده خود به کار گرفته است. ویژگی OcuSync 2.0 فید زنده دوربین را بهبود بخشیده و همچنین نسخه جدیدActive Track به همراه Spotlight 2.0 دنبال کردن سوژه را راحت‌تر کرده است.
مویک ایر 2 هم اکنون در بازار ایران با قیمت 32 میلیون به فروش می‌رسد. نسخه اصلی این هلی شات ارزان‌تر است، اما در حال حاضر گویا تولید آن متوقف شده و به سختی در بازار پیدا می‌شود.

4- مویک مینی – (DJI Mavic Mini)

قیمت: حدود ۱۵ میلیون تومان

  • پهپاد هابی با قابلیت فیلم‌برداری
  • دوربین 12 مگاپیکسل با ویدیوهای 2.7K
  • زمان پرواز 30 دقیقه‌ای ارایه می‌دهد
  • برد رادیویی 4 کیلومتر بدون GPS
  • سبک و بسیار کم حجم

dji mavic mini

چهارمین محصول در میان پهپادهای زیر 60 میلیون از کمپانی DJI می‌باشد، یعنی مویک مینی محصولی که بسیار بی‌نظیر است و همزمان با معرفی آن حاشیه‌های زیادی داشته و علاقمندان زیادی منتظر عرضه آن بوده اند. استفاده از یک طراحی تاشو و بسیار قابل حمل باعث شده تا این محصول طرفداران زیادی داشته باشد. مویک مینی از دسته پهپادهای هابی DJI می‌باشد که قابلیت فیلم‌برداری و تصویر برداری هم دارد.

Mavic Mini مجهز به دوربین 12 مگاپیکسل می‌باشد اما از فیلم‌های 4K پشتیبانی نمی‌کند. این پرنده همچنین فاقد سیستم اجتناب از موانع می‌باشد که اندکی پرواز با آن را در مکان‌های بسته و شلوغ دشوار می‌کند. از مویک مینی بیشتر می‌توان برای تفریحات استفاده کرد که محصولی بسیار به صرفه و مناسب می‌باشد. قیمت مویک مینی در بازار ایران حدود 16 میلیون می‌باشد.

5- کوادکوپتر SJRC F11 Pro-S

قیمت: حدود ۱۱ میلیون تومان

  • کوادکوپتر دوربین دار و ارزان قیمت
  • پشتیبانی از فیلم‌های 2.7K
  • سیستم مکان یابی GPS
  • زمان پرواز ۲۸ دقیقه
  • بازگشت اتوماتیک به خانه
  • پرواز بر روی مسیر از پیش تعین شده
  • قابلیت دنبال کردن سوژه با Follow Me

sjrc f11 pro

کواد کوپتر اف 11 پرو به عنوان پنجمین پهپاد زیر 60 میلیون در این مقاله معرفی می‌شود. پهپاد SJRC F11 Pro یک پرنده حرفه‌ای از کمپانی SJRC می‌باشد که کاربردهای زیادی در قالب یک محصول ارزان قیمت ارایه می‌دهد. این مولتی روتور از لحاظ فنی بسیار مشابه با مویک مینی می‌باشد، اما ظاهری بسیار متفاوت دارد. اما اس جی همانند پرنده‌های مویک DJI دارای بال‌های تاشو می‌باشد که در کمترین زمان ممکن جمع می‌شود، تا خیلی راحت آن را حمل کنید. از ویژگی‌های مهم این هلی شات ی توان به دوربین 2.7K آن اشاره کرد، کیفیت تصاویر این دوربین برابر است با 2592X1520 پیکسل که تصاویر بسیار شفاف به ثبت می‌رساند. انتقال تصاویر از راه دور تا فاصله 500 متر از طریق وای فای 5G امکان پذیر می‌باشد.

اس جی همچنین این قابلیت را دارد که از راه دور تا شعاع 10 متر حرکات دست شما را تشخیص دهد و به صورت اتوماتیک از شما عکس بگیرد. با استفاده از مختصات ثبت شده با GPS می‌توانید هواپیمای بدون سرنشین خود را به صورت خودکار به خانه بازگردانید. زمان پرواز این مولتی روتور 28 دقیقه می‌باشد که در نوع خود بسیار جالب می‌باشد. البته در نسخه اف 11 پرو اس این دوام شارژی تا 30 دقیقه افزایش می‌یابد.

از دیگر قابلیت‌های هوشمندانه این پهپاد SJRC می‌توان به قابلیت Follow me برای ردیابی سوژه و Way Point برای پرواز بر روی مسیر دلخواه اشاره کرد. در رابطه با قیمت هلی شات F11 Pro این محصول هم اکنون در ایران با قیمتی حدود 11 میلیون به مشتریان عرضه می‌شود.

6- باگز 3 پرو

قیمت: حدود ۱۱ میلیون تومان

  • پهپاد فیلم‌برداری و ارزان قیمت
  • پشتیبانی از دوربین‌های گوپرو
  • 22 دقیقه زمان پرواز
  • برد رادیویی 800 متر
  • تعقیب سوژه
  • سیستم مکان یابی GPS
  • انجام حرکات آکروباتیک یا 360 درجه

mjx bugs 3 pro

کوادکوپترهای باگز از محصولات بی‌نظیر شرکت MJX می‌باشند که بیشتر کاربرد تفریحی دارند و البته از آنها برای فیلم‌برداری هم استفاده می‌شود. بر روی این پهپاد ام جی ایکس می‌توان دوربین‌های گوپرو را نصب کرد و به فیلم‌برداری و تصویر بردرای پرداخت. باگز 3 پرو یک پهپاد نیمه حرفه‌ای می‌باشد که تا حدودی به نیاز کاربران پاسخ خواهد داد. قابلیت حمل دوربین‌های گوپرو از مهمترین ویژگی‌های این دوربین می‌باشد که امکان ثبت خاطرات خود را در طول مسافرت و هنگام طبیعت گردی خواهد داد.

ویژگی Follow Me را فعال کنید و به کوادکوپتر دستور دهید تا به صورت اتوماتیک شما را دنبال کند. مکان یاب ماهواره‌ای GPS دستور بازگشت اتوماتیک پرنده را به خانه صادر می‌کند و همچنین از گم شدن کوادکوپتر جلوگیری می‌کند. مانت مخصوص نصب دوربین در زیر پرنده قرار دارد که با دوربین‌های شیائومی و گوپرو سازگار می‌باشد. با نصب این دوربین‌ها می‌توانید فیلم‌های 1080 پیکسل تهیه کنید. Bugs 3 Pro دارای زمان پرواز 22 دقیقه و 800 متر شعاع پرواز آن می‌باشد که با استفاده از GPS ممکن است دسترسی به این برد پروازی را نداشته باشید. باگز 3 پرو از پهپادهای زیر 60 میلیون موجود در بازار می‌باشد که در حال حاظر با قیمتی بیش از 8 میلیون در آی‌پهپاد قابل خرید می‌باشد.

7- سایما W1 Explorer

قیمت: حدود ۷ میلیون تومان

  • پهپاد اسباب بازی با دوربین FHD
  • دوربین دوگانه در نسخه پرو
  • ثبت فیلم‌های 1080 پیکسل
  • رفتن بر روی مسیر دلخواه
  • 18 دقیقه دوام شارژی
  • قابلیت کنترل با دست

syma w1 explorer

کوادکوپترهای سایما دبلیو وان در دو نسخه استاندارد و پرو روانه بازار شده اند که نسخه پرو دارای قابلیت‌های بروزتر می‌باشد. این کوادکوپتر از محصولات کمپانی سایما تویز می‌باشد و همانطور که از پسوند تویز آن بر می‌آید، یک هواپیمای اسباب بازی و البته با قابلیت فیلمبرداری FHD می‌باشد که با قمیت پایین به بازار عرضه شد. نسخه پرو Syma W1 دارای دوربین دوگانه عقب و جلو می‌باشد که یک تکنولوژی جدید در میان تمامی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری می‌باشد. یعنی استفاده از دو دوربین در بخش عقب و جلوی کوادکوپتر که امکان ثبت فیلم‌های حرفه‌ای را فراهم می‌آورد.

نسخه پرو پهپاد سایما W1 دارای زمان پرواز 18 دقیقه و شعاع پروازی 250 متری با استفاده از یک کنترلر می‌باشد. در واقع سایما با ساخت این پهپاد قدمی محکم برای ادامه رقابت برداشته و در ادامه احتمالا شاهد محصولات حرفه‌ای‌تر از این کمپانی خواهیم بود

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    15مهر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی