JetMan : تخیل به واقعیت پیوسته

اگر تصورتان این است که پرواز بر فراز آسمان ها با استفاده از موتور جت یا همان Jetpack صحنه ای است که صرفا در فیلم های علمی و تخیلی دیده می شود،پس از دیدن ویدئوی پرواز هیجان انگیز دو خلبان با استفاده از این موتورها بر فراز دبی نظرتان به کلی تغییر خواهد کرد.
JetMan : تخیل به واقعیت پیوسته

خلبانی به نام ایو رسی هدایتگر سیستم پروازی Jet Man

در ویدئو زیر ایو رسی (انگلیسی: Yves Rossy) را می بینید که به ماجراجویی بر فراز برج های بلند دبی می پردازند و هر دویشان لباس هایی از جنس فیبر کربنی با بال هایی به طول 1.8 متر را بر تن دارند. این لباس ها دارای چهار موتور JetCat P200 هستند و نیرویی معادل 52 پوند و سرعتی برابر با 125 مایل بر ساعت را ایجاد می کنند. ممکن است در ابتدا و پس از دیدن این ویدئو تصور کنید که دو جت کوچک در حال مانور دادن در آسمان این شهر هستند اما اگر کمی دقیق تر شوید، پرواز جنون آمیز دو انسان را می بینید با استفاده از موتور جت (به چنین افرادی اصطلاحا جتمن می گویند) و با مهارت های پروازی اعجاب انگیز خود شما را شگفت زده می کنند.

ایو رسی (انگلیسی: Yves Rossy) خلبانی کهنه کار با 55 سال سن است که از Hawker Hunter و جنگنده میراژ گرفته تا هر نوع جت جنگی در نیروی هوایی سوئیس را به پرواز درآورده و حتی سابقه خلبانی بوئینگ های تجاری را نیز دارد.

او زمانی که تنها 30 سال داشت جذب شیرجه هوایی (اسکای دایوینگ) شد اما همواره این حقیقت که نمی تواند پرواز کند و صرفا باید به شیرجه زدن اکتفا نماید او را آزار می داد و باعث نا امیدی اش می شد. همین مساله راسی را بر آن داشت تا 20 سال بعدی را صرف ساخت و بهینه سازی 15 مدل مختلف از جت پک کند. در این ویدئو خلبان 30 ساله ای به نام وینس رفت را نیز می بینید که راسی را همراه می کند و از سال 2009 میلادی تحت آموزش او بوده است. رفت برنده مدال طلای شیرجه در آسمان است و از خلبانان با تجربه به شمار می رود. اما این کار برای راسی یک تفریح نیست و کاری است که تمام وقتش را به آن اختصاص داده؛ او برای دنبال کردن آرزوهایش، 6 سال پیش تصمیم گرفت که شغلش را به عنوان کاپیتان بین المللی سوئیس ترک کند.

راسی یک سال پیش به دبی مهاجرت کرد و روزانه 2 پرواز را در این شهر انجام می دهد؛ در واقع او با استفاده از یک هلی کوپتر به ارتفاع 7000 پایی آسمان می رود و از داخل آن به بیرون می پرد و پس از سرعت گرفتن، موتورهای جت پک را روشن می کند. این نیرو به قدری است که می تواند سرعتی برابر با 160 مایل بر ساعت را برای او به ارمغان بیاورد. در حین حرکت، راسی برای جهت دهی به جت پک از حرکات کوچکی استفاده می کند و با استفاده از کنترل کوچکی که در دستش می گیرد، نیروی رانشی دستگاه را مدیریت می کند. شاید با دیدن این ویدیو، بخش بسیار ناچیزی از این لذت را تصور کنید.

  • ویدیوی جت من با خلبانی Yves Rossy
ارسال نظر

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    7شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی