مقایسه گرانترین کوادکوپترهای حرفه ای

مقایسه گرانترین کوادکوپترهای حرفه ای

کوادکوپتر حرفه ای گران تا چه اندازه می‌تواند قیمتی باشد ؟

تو این مقاله می‌خوایم دوتا از گرون‌ترین و البته جذاب‌ترین کوادکوپترهای موجود در بازار رو باهم مقایسه کنیم، اول جزئیات هر کدوم رو بررسی‌ کنیم ببینیم چرا انقدر با مدل‌های دیگه اختلاف قیمت دارن و در نهایت کدومه اون‌ها انتخاب بهتری میتونه باشه. کوادکوپتر حرفه ای خیلی‌ گرون دیگری هم در بازار وجود دارن که البته باز هم قیمتشون به این دو مدلی‌ که می‌خوام براتون توضیح بدم نمی‌رسن و از نظر قابلیت اصلا قابل رقابت با این دو کوادکوپتر منتخب ما در این مقاله نیستن. البته قیمت این کوادکوپترها معمولا بصورت پایه ارزش گذاری می‌شه، معنیش اینکه با خریدن تجهیزات اضافه و دوربینهای متعدد قابل نصب بر روی اینها قیمتشون رو حتی بیشتر می‌کنه. مواردی که این کوادکوپترهارو مجزا می‌کنه از مدل‌های دیگه، اول و مهم تر از همه مدت پرواز هستش، بعد موارد دیگه‌ای مثل، حداکثر بردی که بشه اونهارو همچنان هدایت کرد بدون اینکه ارتباط رادیوئی قطع بشه، قدرت و کیفیت انتقال تصویر زنده، نرم‌افزاری که براشون برنامه نویسی شده و در نهایت قدرت حمل بارشون هستش که نقش مهمی‌ رو توی قیمت این کوادکوپترها داره، هرچی‌ قدرت حملشون بیشتر باشه معنیش اینه که دوربینهای مجهز تر و سنگین تری رو می‌تونن بلند بکنن که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شه. خوب، حالا بریم هر کدوم رو با جزئیات بیشتر بررسی‌ کنیم.


  • ام دی ۴-۱۰۰۰ (MD4-1000)

این کوادکوپتر آلمانی‌ که یکی‌ از بهترین و گرون‌ترین کوادکوپترهای حال حاضر در بین مدلهای خودش محسوب می‌شه، توانایی انجام هر کاری که یه کوادکوپتر میتونه انجام بده رو داره و اونم به بهترین شکل ممکن، بدنه سبک اون از جنس فیبر کربن ساخته شده و مقاوم در برابر آب، گردو غبار و سرماست، قطعات الکترونیکی‌ اون می‌تونن تا دمای ۱۳۰ درجه سانتیگراد رو تحمل بکنن که این کوادکوپتر رو قادر به پرواز در هر شرایط و آب و هوایی می‌کنه، از جمله پرواز در کنار پالایشگاه‌های نفت و گاز. از طرف دیگه بدنه این کوادکوپتر در برابر ولتاژ بالا و میدانهای بسیار قوی مغناطیسی‌ حساسیت کمی‌ از خودش نشون میده که اونو مناسب کرده برای بررسی‌ کابل‌های فشار قوی برق.

MD4-1000 Drone

“ام دی ۴-۱۰۰۰” قادر هست تا وزن ۱.۲ کیلو گرم رو اضافه بر وزن خودش حمل کنه، با این ویژگی‌ قادر هستش که دوربین‌ها و حسگرهای بسیار مجهز و سنگین رو با خودش حمل کنه، دوربینهای دی اس‌ ال‌ عار، دید درشب، چند طیفی، و مادون قرمز، که بسیار مناسب برای فیلمبرداری و عکسبرداری‌های حرفه‌ای و تخصصی هست. از طرفی‌ این کوادکوپتر در شرایط معمولی‌ بطور میانگین تا ۴۵ دقیقه برای ماموریت میتونه پرواز کنه و با تنظیمات خاص قادر هست تا حداکثر ۹۰ دقیقه به پرواز خودش ادامه بده. با این مزیتها  “ام دی ۴-۱۰۰۰” میتونه کوادکوپتر خیلی‌ خوبی برای حمل‌و نقل بسته‌های پستی باشه، شرکت پستی “دی اچ‌ ال‌ –DHL” از این کوادکوپتر برای ارسال اولین بسته پستی خودش استفاده کرد. اگه در آینده نزدیک بسته ارسالیتون از طریق کوادکوپتر بدستتون رسید،  شاید “ام دی ۴-۱۰۰۰” رو هم بتونید از نزدیک ببیند.

کاربردهای این کوادکوپتر در حال حاضر، دیدبانی و کنترل شهری، جمع آوری شواهد در صحنه‌های حادثه، بررسی‌ خطوط گاز و پالایشگاه ها، کمک به آتشنشانی، برسی‌ نشت گاز و بررسی‌ پیشرفت آتش‌سوزی از طریق دوربینهای گرمایی، نقشه برداری هوایی و اسکن کردن محیط. این کوادکوپتر با ریموت تا فاصلهٔ ۱ کیلومتر و با استفاده از قابلیت “وی پوینتس” بصورت خودکار تا فاصلهٔ ۲۰ کیلومتر میتونه به ماموریت خودش ادامه بده. صدای کم موتورها و دوربین‌های قوی به این کوادکوپتر اجازه رو میده بدون اینکه شما اون رو حتی ببینید یا صداشو بشنوید ازتون فیلمبرداری یا عکس برداری کنه.

قیمت: ۴۵۰۰۰ دلار


  • آ ای‌ ای‌ -اف‌‌ ۱۰۰(AEE-F100)

این ربات پرنده در حال حاضر گرون‌ترین کوادکوپتر موجود در بازار هستش، بدون شک خرید کوادکوپتر F100 برای تفریح و سرگرمی و گرفتن عکسهای خانوادگی نیست. یکی‌ از مهم‌ترین کاربرد‌های این کوادکوپتر دیده بانی‌ هستش، سه تا قابلیت شگفت انگیز توی این کوادکوپتر هستش که اونو از مدلهای خودش مجزا کرده، اولیش مدت پرواز بسیار زیاد بمدت ۷۰ دقیقه، دومی‌ برد بسیار بالای این کوادکوپتر هستش که تا ارتفاع ۱۰ کیلومتر با ریموت قابل کنترل هستش، و نکتهٔ بسیار حیرت آور سوم قدرت انتقال تصویر به صورت زنده با کیفیت ۱۰۸۰پی‌ تا برد ۱۰ کیلومتر هست، این یکی‌ از جالب‌ترین ویژگی‌‌های این کوادکوپتر هستش که اونو بسیار مناسب برای دیده بانی‌ و کنترل از آسمون می‌کنه، دوربین اون تا ۲۰X قدرت زوم داره که به شما تصویری واضح با تمام جزئیات نشون میده در جایی که اصلا به راحتی‌ از روی زمین دیده نمی‌شه. از طرفی‌ تاخیر در ارسال تصویر زنده اون ۴۰۰ میلی‌ ثانیه هستش که بسیار مزیت بزرگی‌ محسوس می‌شه.

AEE-F100 Drone

بدنهٔ این کوادکوپتر تنومد از جنس فیبر کربن هستش و با اینکه وزن بالاتری نسبت به اکثر کوادکوپتر‌ها داره، حدود ۶ کیلوگرم، ولی‌ قادر هست با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنه، در حال حاضر فقط تعداد انگشت شماری کوادکوپتر‌ها آنهم از نوع مسابقه‌ای هستن که می‌تونن بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنن. این کوادکوپتر از طرفی‌ میتونه وزنی معادل ۲.۵ کیلوگرم رو اضافه بر وزنه خودش حمل کنه بدون اینکه به باتری و موتور‌ها فشار زیادی وارد بشه. در حال حاضر از این کوادکوپتر و یک مدل پائین تر و قدیمی‌ تر از اون به اسم “اف‌‌۵۰” در پروژه‌های نظامی در ارتش کلمبیا مورد استفاده قرار گرفته و در پروژه‌های شهری در دبی امتحان شده، یکی‌ از شگفت انگیز‌ترین نمونه کار‌هایی‌ که با این کوادکوپتر انجام شده فیلمبرداری از بلند‌ترین برج دنیا برج العرب از بالا سر اون هستش.

قیمت: ۵۸۰۰۰ دلار


انتخاب از بین این کوادکوپترها بعد از بررسی‌ مشخصات فنی‌ آنها کار آسونی نیست، البته این دو کوادکوپتر در حال حاضر گرون‌ترین هستند شاید تا آخر امسال دیگه نباشند، از آنجائی که یک مدل پیشرفته تر از “ام دی ۴-۱۰۰۰” تا آخر امسال قراره معرفی‌ بشه به اسم “ام دی ۴-۳۰۰۰” که حتی مجهز تر از مدل قبلی‌ خودش هستش، از طرفی‌ کوادکوپتر “ایهانگ” که بزودی وارد بازار می‌شه یه سرو گردن از همهٔ این‌ها گرون تر هستش، قیمتی معادل ۳۰۰،۰۰۰ دلار که البته داستان اون با بقیه کاملا فرق داره، اون مدلی‌ هست که شما میتونید سوارش هم بشید و فقط کافیه که مسیر رو انتخاب کنید تا بطور خودکار شمارو به مقصد برسونه. حالا برگردیم به همین دوتا کوادکوپتر، با توجه به قابلیتهای اونها، کوادکوپتر “ام دی ۴-۱۰۰۰” بیشتر مناسب برای برسی‌ پروژه‌های صنعتی و عمرانی هستش، و یا میتونه کمک یار خوب برای اطفاء حریق باشه، از طرفی‌ کوادکوپتر خیلی‌ گرونی برای عکس برداری و فیلمبرداری‌های بسیار حرفه‌ای محسوس می‌شه، ولی‌ کوادکوپتر “ا ای‌ ای‌ – ف‌‌ ۱۰۰ ”  میتونه برای کنترل شهری و ترافیک  انتخاب مناسب تری باشه نسبت به رقیب خودش.

ارسال نظر

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    1مرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی