کوادکوپتر چه کاربردهایی دارد ؟

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین تنها محدود به دنیای نظامی و ارتش نیستند، بلکه آنها با مکانیزم های پیشرفته و قابلیت های موثری که دارند، در بخش بزرگی از اقتصاد به کار می روند..
کوادکوپتر چه کاربردهایی دارد ؟

مصرف کوادکوپترها در دنیای امروز

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین تنها محدود به دنیای نظامی و ارتش نیستند، بلکه آنها با مکانیزم‌های پیشرفته و قابلیت‌های موثری که دارند، در بخش بزرگی از اقتصاد به کار می‌روند. بعضی از انواع کوادکوپتر قادر به حمل بار هستند و در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر می‌توانند مدت زمان بیشتری پرواز کنند.

با استفاده از تکنولوژی رو به رشد، سنسورهای جدید زیادی به کوادروتورها اضافه می‌شوند تا کارایی و قابلیت های آنها افزایش یابد.

پهپادها در حال حاضر در همه زمینه‌هایی که انسان ها فعالیت می‌کنند، قابل استفاده است. آنها در صنعت کشاورزی تا دنیای اینترنت کاربرد دارند و گستره فعالیت آن‌ها روز به روز درحال توسعه است.

در این مقاله قصد داریم در مورد چند کاربرد شگفت انگیز کوادکوپترها صحبت کنیم و شما را با قابلیت‌های بی‌نظیرشان آشنا کنیم.

  • نقش کوادکوپترها در دنیای عکاسی و تصویربرداری

یکی از رایج‌ترین موارد استفاده کوادکوپترها، تصویربرداری هوایی از مناطقی است که دسترسی به آنها دشوار می باشد. قبل از ظهور پهبپدها، تنها صنعت خبرگزاری‌ها می‌توانستند با پرداخت هزینه هلیکوپتر به ضبط و ثبت تصاویر هوایی بپردازند. اما امروزه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) تمام کاربران علاقه مند به عکاسی هوایی قادرند به این کار پرداخته و هزینه کمتری بپردازند.

  • کاربرد کوادروتور در عملیات نجات و بحران‌های طبیعی

جدیدا پهپادها به سنسورهای حرارتی و سنجش دما نیز مجهز شده‌اند و قادرند موقعیت افراد گم شده را پیدا کنند. همچنین امکان کار در محیط های تاریک و چالش برانگیز از قابلیت‌های این پرنده‌های پیشرفته است. عملیات جستجو و نجات به علت کمبود تکنولوژی بسیار زمانبر بوده است اما Drone ها توانسته‌اند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهند. مانند DJI Mavic 2 Enterprise

  • نقش Drone در کشاورزی

یکی از کاربردهای بزرگی که کوادکوپترها دارند، ارائه خدمات به کشاورزان است. مالتی‌روتورها می‌توانند از طریق نظارت از راه دور بر محصولات به کشاورزان کمک کنند. پاشیدن کود، سم‌پاشی و آبیاری از دیگر کارهایی است که Drone ها برای کشاورزان انجام می‌دهند. مانند DJI Agras MG-1s

  • کاربرد کوادکوپتر در حمل و نقل کالا

هواپیماهای بدون سرنشین در حمل و نقل و تحویل بار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این قابلیت باعث می‌شود که افراد به طور سریعتری سفارشات خود را تحویل بگیرند. این عملیات اولین بار توسط وبسایت آمارون انجام شد. این آزمایش در دانشگاه کمبریج برای تحویل کالای خریداری شده توسط مشتری انجام شد و عملیات بدون کوچکترین نقص انجام پذیرفت.

  • پهپادها و فعالیت‌های فنی و مهندسی

از کاربردهای دیگر هواپیماهای بدون سرنشین می‌توان به نظارت مهندسان بر پروژهای خود همانند کابل کشی، خطوط لوله نفت و بررسی های فنی اشاره کرد. بازرسی فنی بصورت VT یا Visual Testing نیز یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کوادکوپتر در صنایع مهندسی است. با استفاده از Drone ها می‌توان با هزینه بسیار ناچیز بازرسی فنی را بصورت تصویری انجام داد. امروزه کوادکوپترهایی تولید شده‌اند که می‌توانند در باران و برف بدون هیچگونه مشکلی عملیات مهندسی را انجام دهند. مانند DJI Matrice 210

  • ایمنی بیشتر با کوادکوپترها

این هواپیماهای کوچک نقش مهم و خوبی در کنترل و نظارت بر جمعیت و امنیت مکان‌های عمومی دارد. مالتی‌روتورها در نظارت دقیق بر مناطق مرزی و کنترل قاچاقچیان بسیار خوب عمل می‌کنند و با اسکان مراکز نظامی کنترل مرزی می‌توانند تا کیلومترها معابر مرزی را کنترل نمایند.

  • کاربرد کوادروتورها در زمینه تحقیقات و علوم طبیعی

کوادکوپترها به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، در مکان‌های تنگ و غیر قابل دسترس قابل استفاده هستند. به همین دلیل برای انجام تحقیقات و اکتشافات، کافیست پهبادتان را به یک دوربین مجهز کنید و در فضای موردنظرتان پرواز دهید.

ارسال نظر

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    6فروردین
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی