کواد کوپتر ها جهان امروز را تغییر می‌دهند

کواد کوپتر ها جهان امروز را تغییر می‌دهند

۵ تغییر بزرگی که کواد کوپتر ها در دنیای امروز ایجاد کرده‌اند

این روزها اگر اخبار فناوری را دنبال کنید، تقریبا هفته‌ای نیست که از آخرین پیشرفت در فناوری کواد کوپتر و پهپادها خبر جدیدی در دسترس نباشد. هواپیماهای بدون سرنشین امروزه در روند رشد فناوری نقش به سزایی دارند و در همه گوشه‌های جهان از جایگاه بالایی در صنعت برخوردار شده اند. دراین مقاله قرار است ۵ تغییر اصلی که کوادروتورها در دنیای امروز ایجاد کرده اند را بررسی نماییم.

  1. فیلم برداری هوایی

امروزه اکثر کواد کوپتر های کوچک و بزرگ از دوربین های حرفه ای باکیفیتی برخوردار هستند که در ایران اصطلاحا به آن هلی شات می‌گویند و راه جدیدی را برای فیلم برداران و مستندسازان حرفه ای باز کرده اند. در دو سال اخیر شاهد بسیاری از این تغییرات فیلم برداری های هوایی بوده ایم. فیلم برداری توسط Drone ها به کاربران این امکان را می دهد تا در هر زمان و هر مکانی به راحتی به ثبت لحظات موردنظر خود بپردازند.قطعا تصویربرداری های هوایی از هیجان و لذت بیشتری برخوردار خواهند بود.

  1. خرید و تحویل کالا

ایده خرید و تحویل توسط کواد کوپتر ها در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت آمازون ارائه شد. این مکانیزم که بسیار جدید است، هنوز در حال بررسی است که در دنیای امروزی قابلیت عملی شدن دارد یا در حد یک ایده باقی خواهد ماند. آمازون با توافقات قانونی آمریکا و انگلیس می‌تواند در مناطقی که مقررات اجازه بدهند این ایده را اجرا کند و سفارشات پستی توسط این پهپادهای شگفت انگیز را به واقعیت نزدیک کند.

  1. محیط زیست و نگهداری مراتع

استفاده از کوادروتورها در مناطقی که امکان رشد و پروزش گیاهان باشد، می‌تواند کاربردی باشد. با تحقیقات تیمی از دانشمندان اکولوژیک در کشور انگلیس، ایده مقابله با جنگل زدایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین ارائه شده و قرار است با مجهز نمودن پهپادها اموری همچون آبیاری و بذرپاشی به راحتی انجام گیرد. این روش بسیار اقتصادی‌تر از روش‌های سنتی است که روز به روز در حال بهینه‌تر شدن است.

  1. ارتش و مراقبت‌های نظامی

در حال حاضر بیش از 50 کشور جهان از جمله انگلیس، چین و ایران از کواد کوپتر ها به عنوان یک عامل ارتشی و نظامی در آسمان‌ها استفاده می‌کنند. این سناریو که از هلی شات ها به عنوان آلت نظارتی و حملاتی استفاده شود، هنوز بحث برانگیز است و مخالفان زیادی را در پی داشته است. عده‌ای بر این باورند که استفاده از کوادروتورها به جای انسان‌ها، جان بسیاری از پرسنل نظامی را حفظ خواهد کرد.

  1. عملیات جستجو و نجات

تاکنون استفاده از مالتی‌روتورها برای عملیات تحقیق و نجات بسیار کاربردی بوده است. در بسیاری از مناطق و فضاهایی که امکان اعزام نیروهای انسانی نبوده است، عملیات نجات با استفاده از پهپادها بدون خطر آسیب برای کاربران انجام گرفته است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    23مهر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی