چگونه زمان پرواز کوادکوپتر را افزايش دهيم

چگونه زمان پرواز کوادکوپتر را افزايش دهيم

ترفندهای افزایش مداومت پروازی کوادکوپتر

یکی از ابزارها و سرگرمی‌های جدید کودکان و نوجوانان، هواپیماهای بدون سرنشین و Drone ها هستند. تا زمانی که شارژ باتری کوادروتورها رو به اتمام نرود، می‌توانید آن ها را پرواز دهید. اما هدایتگران همیشه از یک موضوع رنج می‌برند و آن مدت زمان کم پرواز است!

در این مقاله قصد داریم چند نکته برای افزایش عمر باتری کوادکوپتر ها و زمان پرواز طولانی‌تر ارائه دهیم.

  • وزن را کم کنید

اگر برای سرگرمی کوادکوپتر را پرواز می‌دهید، بهترین راه برای داشتن پرواز طولانی کاهش وزن Drone است. وزن کمتر به معنای کاهش میزان قدرت مورد نیاز موتورها است.

همچنین می توانید دوربین، محافظ پروانه‌ها و هر چیز اضافی که نیازی به آن ندارید را از کوادکوپتر جدا کنید یا حتی پایه‌های فرود را نیز از بدنه جدا کنید. اگر قصد رکورد زنی را دارید حتی می‌توانید قسمت‌هایی از پوسته را نیز جدا کنید تا وزن Aircraft کاهش یابد. دقت داشته باشید که وزن کوادکوپتر نسبت مستقیم با مداومت پروازی دارد.

  • به شرایط آب و هوا توجه کنید

باتری های لیتیوم-پلیمری نسبت به دما، مخصوصا هوای سرد، حساس هستند. باتری‌های سرد و یخ زده نمی‌توانند به راحتی شارژ ذخیره شده را آزاد کنند. بنابراین برای پرواز دادن پهپاد خود در روزهای سرد، باتری را از قبل در یک محفظه و یا در محیط با دمای مناسب نگه دارید. مثلا محصولات دی‌جی‌آی در محیط‌های برفی و بسیار سرد دجار مشکل خواهند شد. تنها راه حل آن این است که قبل از پرواز کمی باتری را گرم کنید و سپس پرواز ایمن خود را انجام دهید.

باتری و ارتباط مستقیم با زمان پرواز کواد کوپتر

همانطور که می‌دانید باتری لیتیوم پلیمر، نقش اصلی در زمان پرواز و مداومت پروازی را در کوادکوپتر دوربین دار ایفا می‌کند. باتری‌ها با سه فاکتور تعداد سلول، ولتاژ و ظرفیت تعریف می‌شوند. تکنسین‌های آی‌پهباد در ادامه ترفندهای استفاده بهینه را برای شما بادآور می‌شوند.

    • از یخ زدن باتری جلوگیری کنید

    یکی از مواردی که از عمر باتریتان کم می‌کند، یخ زدگی است. باتری یخ زده بسیار خطرناک است؛ شما باید در این مورد بسیار دقیق عمل کنید و باتری را در محیط‌های خشک و خنک (مانند یخچال یا اتاق سرد) نگه دارید. در هر صورت اگر با یخ زدگی باتری مواجه شدید، از آن استفاده نکنید و حتما مورد دیگری را جایگزین کنید. باتری‌های لیتیوم پلیمر موارد ایمنی بسیار زیادی را دارند که حتما ملزم به رعایت آن‌ها هستیم تا حادثه ناگواری اتفاق نیافتد.

    • باتری جدید بخرید

    بعد از مدتی پرواز با کوادکوپتر، احتمالا متوجه شدید که بازه زمانی پروازهایتان تغییر کرده و دیگر مورد نظر شما نخواهد بود. این یک واقعیت است؛ تمام باتری‌ها عمر محدودی دارند و مقدار شارژ دهی آنها می‌تواند در طول زمان کاهش پیدا کند. تنها راه حل این مشکل، خرید و جایگزین کردن یک باتری جدید است. در نظر داشته باشید که باتری لیتیوم پلیمر هیچگاه نباید کاملا تخلیه شود و همیشه میزانی از شارژ در آن باید وجود داشته باشد تا سلول از بین نرود.

    • از سالم بودن باتری اطمینان حاصل کنید

    بیشتر باتری‌های استفاده شده در کوادروتورهای جدید، هوشمند هستند و شما براحتی می‌توانید از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. زمانی که دکمه پاور بر روی باتری هوشمند را فشار دهید، چراغ های LED به شما میزان شارژ را نشان میدهد. محصولاتی مانند DJI و Wingsland از این دسته کوادکوپترها هستند.

    • باتری یدکی با خود داشته باشید

    ساده‌ترین راه برای پرواز طولانی خرید و داشتن تعدادی از باتری‌ها است. بعضی کوادروتورها تنها با باتری‌های خاص شرکت خود قادر به کار کردن هستند و بعضی دیگر از تمامی باتری‌ها پشتیبانی کرده و محدودیتی در انتخاب نوع باتری ندارند. درست است که با باتری یدکی در یک پرواز نمی‌توانید زمان پرواز را افزایش دهید؛ اما می‌شود فرود کرد و با تعویض سریع باتری با فاصله کمتر از 30 ثانیه دوباره کوادکوپتر خود را پرواز دهید.

    • باتری را کاملا شارژ کنید

    اگر قبل از شارژ کامل، باتری را از شارژر جدا کنید زمان زیادی از پرواز را از دست خواهید داد. برای حداکثر استفاده از باتریتان، بعد شارژ کامل یا اصطلاحا فول شارژ (Full Charge) کوادروتور را پرواز دهید. اگر قبل از پرواز نتوانستید باتری را شارژ کنید، آن را تا هر زمان که می‌توانید در شارژر قرار دهید. باتری را در برابر نور خورشید یا حرارت زیاد و یا در معرض سرما قرار ندهید. تمامی این شرایط جوی و دمایی ذکر شده تاثیر منفی بر روی میزان شارژ باتری شما و قدرت تخلیه آن می‌گذارد.

      • ظرفیت تعداد پرواز کوادکوپتر

      هر کواد کوپتری یک میزان و محدودیت تعدد پرواز دارد. یعنی مثلا اگر ۲۰ عدد باتری یدکی داشته باشید، نمی‌توانید بیست دفعه بدون توقف پرواز کنید. کوادروتور نیز مانند تمامی قطعات الکترونیکی دارای قوانین میزان استفاده جهت حفظ و نگهداری بهتر دارد. اگر نوع کوادروتور خود را می‌دانید می‌توانید با کارشناسان آی‌پهباد تماس داشته باشید تا شما را در این حوزه و میزان محدودیت پرواز با Drone شخصی‌تان راهنمایی کنند.

      ارسال نظر

      کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

      کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

      اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

      طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

        17بهمن
        اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی