آموزش کار با کوادکوپتر مویک مینی

آموزش کار با کوادکوپتر مویک مینی

آموزش و راهنمای کوادکوپتر DJI Mavic Mini

همانطور که می‌دانید، کوادکوپتر مویک مینی کمبو محصول DJI که در اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی شده است یک کوادکوپتر دوربین دار حرفه‌ای و تاشو است. به این محصولات اصطلاحا یوزر فرندلی (user friendly) گویند و این به این معناست که کاربری آن برای افراد مبتدی و بی‌تجربه بسیار ساده و آسان است. منوهای در دسترس، کاربری آسان، اپلیکین روان و ساده، همه و همه ویژگی این نوع محصولات است که باعث می‌شود تا هدایتگران براحتی بتوانند با کوادکوپتر مویک مینی کار کنند. با وجود این سادگی، تکنسین‌های آی‌پهباد این مطلب را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌اند تا با صفر تا صد این کوادکوپتر Mavic Mini را آشنا شوید.

روشن و خاموش کردن Drone و Radio Controller

بطور کلی محصولات دی‌جی‌آی با یک دکمه و به روش خاصی روشن می‌شوند. هم ریموت کنترلر و هم پرنده مویک مینی با دکمه‌ی پاوری که بر روی آن‌ها قرار دارد روشن، و با همان دکمه نیز خاموش می‌شوند. برای روشن کردن ریموت کنترلر ابتدا دکمه‌ی پاور را یک بار فشار داده و بلافاصله دوباره فشار داده و برای دو ثانیه نگاه دارید تا روشن شود. برای پهپاد نیز یک دکمه‌ی پاور زیر Drone است که برای روشن کردن یک بار آن را فشار دهید و بلافاصله آن را دوباره فشار داده و نگاه دارید تا پهپاد نیز همانند رادیو کنترلر روشن شود.

لینک کردن ریموت کنترل

ریموت کنترل و کوادکوپتر مویک مینی بصورت فابریک در کمپانی با یکدیگر ست می‌شوند که اصطلاحا آن را Linking می‌گویند. اما گاهی اتفاق می‌افتد که پرنده و ریموت کنترل با یکدیگر ست نیستند و باید آن‌ها را سینک کرد. دو روش لینک کردن در Mavic Mini وجود دارد. روش اول با استفاده از اپلیکیشن DJI Fly و روش دوم بصورت سخت افزاری که در ویدیو هر دو روش را می‌توانید مشاهده کنید.

نصب ملخ‌ها و محافظ ملخ ۳۶۰ درجه‌ای

ملخ‌های مویک مینی بوسیله دو عدد پیچ بر روی موتورهای براشلس این کوادکوپتر نصب می‌شوند. کمپانی دی‌جی‌آی برای Mavic Mini یک محافظ ملخ قفسه‌ای ۳۶۰ درجه نیز طرحی کرده است که پکیج کمبو این محصول وجود دارد. این محافظ ملخ براحتی نصب می‌شود بصوریکه دارای قفل‌های ساده باز شو است که همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید بر روی بازوهای Drone نصب می‌شود.

آپدیت Firmware ، فعال‌سازی و راه‌اندازی اولیه

مانند تمامی محصولات DJI این پرنده نیز دارای Firmware است که باید بروزرسانی شود. آپدیت آن براحتی کلیک کردن چندین دکمه "next" است. مانند مدل اسپارک، از طریق وایفای به ریموت کنترل متصل می‌شوید و اپلیکیشن DJI Fly را اجرا کنید. درصورت نیاز بودن به بروزرسانی، برنامه بصورت خودکار پیشنهاد این کار را به شما می‌دهد. برای اطلاهات بیشتر و آشنایی دقیق‌تر با روند فعال‌سازی و بروزرسانی، ویدیوی زیر را با دقت مشاهده نمایید.

پرواز اولیه و اولین ورود به آسمان

اپلیکیشن DJI Fly روی موبایل خود را دانلود و اجرا کنید. کوادکوپتر مویک مینی و ریموت کنترل آن را فول شارژ کنید. استیک‌های رادیو کنترل را بر روی آن بپیچانید و ریموت را آماده استفاده نمایید. بازوهای این ربات پرنده هوشمند را باز کنید، کاور و محافظ گیمبال را بردارید و باتری مویک مینی را درون آن قرار دهید تا یک پهپاد آماده پرواز داشته باشید. پیشنهاد می‌شود مود پروازی و استیک‌های کنترلر را بر روی Mode 2 نگاه دارید. زیرا به استاندارد جهانی و عمومی نزدیک‌تر است و شما با همین مود عادت به پرواز خواهید کرد.

مویک مینی کمبو پرواز لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد. تصاویر گرفته شده با آن جذاب، با کیفیت و خلاقانه خواهد بود.

هلی شات مویک مینی و آموزش مودهای پروازی هوشمند

مودهای هوشمند در کوادکوپتر مویک مینی دارای چهار آیتم هستند. مودهای Rocket ، Dronie ، Circle و Helix چهار مورد تصویربرداری هوشمند این پهپاد هستند که هرکدام امکان تصویربرداری بسیار روان را به یوزر می‌دهد. با استفاده از این مودهای تصویربرداری هلی شات، شما براحتی می‌توانید بسیار روان تصویربرداری کنید و حرکاتی که در تصویربرداری هوایی مشکل هستند و نیاز به تجربه هلی شات من دارند را به آسانی با هوش مصنوعی انجام دهید.

  • QuickShot Rocket

در مود راکت شات یا QuickShot Rocket تصویربرداری بصورت خودکار به گونه‌ای است که گویی پرنده مانند یک موشک بصورت عمودی از سمت شما به هوا شلیک شده است و از شما دور می‌شود. با مشخص کردن سوژه مورد نظر، این تصویربرداری را دقیق‌تر خواهید کرد. معمولا این تصاویر در بازی‌های گروهی در سفر و همچنین بر روی میز غذا در فضایی خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • QuickShot Dronie

مود تصویربرداری درانی کوییک‌شات یا QuickShot Dronie این امکان را به شما می‌دهد که کوادکوپتر از شما دور شود و همزمان بالا برود. بصورت شیب‌دار از شما فاصله می‌گیرد و دور می‌شود. معمولا اینجور تصاویر را با دست تکان دادن برداشت می‌کنند که جنبه تفریحی و جذابی را دارد.

  • QuickShot Circle

همانطور که از نام این مود پروازی پیداست، QiuckShot Circle حالتی از تصویربرداری دایروی است که کوادکوپتر بصورت دایره‌ای دور سوژه که شما باشید، حرکت می‌کند. با استفاده از این نوع هلی شات، محیط پیرامونی خود را نشان خواهید داد. این آیتم بیشتر برای طبیعت بکر و زیبا یا در اماکن تاریخی که نیازمند نشان دادن موقعیت شما در آن است بکار می‌رود و عموما تصویری است با جزییات و کامل از محیطی که در آن حضور دارید.

  • تصویربرداری سینمایی با استفاده از مود Cine Smooth

مویک مینی با قابلیت‌های زیادی که دارد، می‌تواند تصویربرداری حرفه‌ای متعددی را بسازد. این کوادکوپتر حرفه‌ای مجهز به سیستم تصویربرداری و مود Cine Smooth است که می‌توانید با استفاده از آن یک هلی شات حرفه‌ای داشته باشید و یک تصویربرداری سینمایی را رقم بزنید. در ویدیوی زیر نحوه استفاده از این مود را مشاهده کنید.

آموزش بازگشت خودکار به خانه (Return to Home)

سیستم هوشمند مویک مینی بصورت خودکار مکان شما را بوسیله‌ی GPS ثبت خواهد کرد تا بتوانید براحتی با فشردن دکمه‌ی RTH مه مخفف Return To Home است، پرنده را به محل تیکاف اولیه بازگردانید. در ویدیوی زیر چگونگی این عملکرد توضیح داده شده است.

خرید کوادکوپتر و خدمات پس از فروش

بطور کلی خرید کوادکوپتر امری است که باید با تحقیق کامل و شناخت دقیق کالا صورت پذیرد. خرید کوادکوپتر شرایط خاصی دارد و باید موارد زیر در انتخاب و خرید آن رعایت شود:

  1. هدف از خرید کوادکوپتر مشخص شود (انتخاب صحیح و کارا)
  2. کالای انتخاب شده برای کاری که می‌خواهید انجام بدید مناسب باشد
  3. خدمات پس از فروش بصورت کامل ارایه شود لوازم جانبی و قطعات یدکی توسط فروشنده ارایه شود
  4. خدمات پس از فروش مانند تامین و نگهداری و همچنین تعمیرات تخصصی انجام شود
  5. موارد بالا جزو ملزمات و تعهدات یک فروشنده معتبر هستند. کوادکوپترها ربات‌های پرنده‌ای هستند که به خدمات بالا نیاز دارند.

خرید لوازم کوادکوپتر مویک مینی

تامی لوازم جانبی و قطعات یدکی مویک مینی در مجموعه آی‌پهباد موجود است و این خدمات بصورت ویژه به باشگاه مشتریان ارایه خواهد شد. خرید لوازم مویک مینی را می‌توانید به همراه گارانتی و اصالت و سلامت کالا از فروشگاه iPahbad انجام دهید. یادآور می‌شویم که استفاده از قطعات اورجینال در Mavic Mini و تمامی هلی شات های موجود بسیار قابل اهمیت است. تاکید بر استفاده لوازم اصلی بدلیل این است که اگر در حین پرواز مویک مینی، کوچکترین مشکل برای آن پیش آید، می‌تواند منجر به سقوط Drone شود و میزان خسارت و آسیب‌دیدگی آن بستگی به ارتفاع سقوط و همچنین زاویه برخورد به زمین دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    10آبان
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی