آموزش کار با کوادکوپترهای HITORQUE

آموزش کار با کوادکوپترهای HITORQUE

آموزش کار با کوادکوپتر های هایتورک و راه‌اندازی آن‌ها

کمپانی HITORQUE معرف حضور خیلی از شما هست. هایتورک تولید کننده‌ی انواع پهپاد ارزان قیمت و آموزشی است که با کیفیت مطلوبی این محصولات را ساخته و به بازار جهانی معرفی کرده است. در این مطلب قصد داریم آموزش کار با محصولاتی همچون SH005 ، SH007 ، SH007-S و چند مدل دیگر مانند SH008 MAX برای شما عزیزان قرار دهیم. علاوه بر این مطلب اگر از فروشگاه iPahbad محصول خود را خریداری کرده‌اید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی تکنسین‌های پرواز آی‌پهباد نیز بهره‌مند شوید.

قبل از هرچیز باتری پرنده و باتری ریموت کنترلر کاملا شارژ و هردو آماده‌ی روشن کردن باشند

آموزش و راه‌اندازی پهپاد SH005

این کوادکوپتر کاربرد ساده‌ای دارد و فاقد GPS است. ابتدا پرنده را روشن کرده و سپس ریموت کنترل را روشن نمایید. شاسی سمت چپ را یکبار بالا و پایین دهید تا صدای بیپ شنیده شود. با اینکار ریموت کنترلر و پرنده با یکدیگر ست شدند. اکنون باید کالیبره کوادکوپتر را انجام دهید. برای کالیبراسیون SH005 کافیست پرنده را بر روی سطح کاملا افقی (حتما تراز باشد) قرار دهید و سپس هردو شاسی را همزمان به سمت پایین-مایل بدهید. یعنی شاسی چپ را پایین-چپ و شاسی سمت راست را به سمت پایین-راست هدایت کنید و پس از آن چراغ‌های پهپاد شروع به چشمک زدن خواهد کرد و پس از آن چراغ‌ها ثابت شده و کوادکوپتر آماده‌ی پرواز است.

تریم کردن

اگر با وجود کالیبره کردن، شاهد انحراف کم پرنده به سمت و سویی بودید، یک دکمه بر روی ریموت هست که عکس یک چرخ‌دنده و چهار جهت که اصطلاحا آن را تریم گوییم که با یک بار فشردن آن می‌توانید با شاسی سمت راست پرنده را در خلاف جهت حرکت تریم کنید تا کاملا دقیق و ثابت پرواز کند. دقت کنید تریم کردن در هنگام پرواز صورت می‌پذیرد.

آموزش کار و راه‌اندازی SH007-S

برای ست کردن کوادروتور SH007-S و ریموت کنترلر نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و فقط کافیست پرنده را روشن و سپس ریموت کنترلر را روشن نمایید. هلیشات SH007-S دارای GPS است و کارکردن با پهپادهای دارای GPS کمی متفاوت‌تر با بدون GPS هست. این کوادکوپتر قابلیت پرواز در دوحالت جی‌پی‌اس خاموش و روشن را دارد. در محیط داخلی خانه باید از حالت پرواز با جی‌پی‌اس OFF استفاده کنید و در محیط بیرون در حالت ON پرواز کنید. دقت داشته باشد اگر GPS شما روشن باشد و در محیط بسته باشید و قصد پرواز دارید، جی‌پی‌اس بدلیل آنتن نداشتن (محیط بسته) متصل نمی‌شود و درنتیجه پرنده پرواز نخواهد کرد.

MODE 1 - پرواز در محیط بسته

برای پرواز در اماکن مسقف و مکان‌هایی که GPS متصل نمی‌شود، حتما باید GPS را خاموش کنید. برای OFF کردن آن کافیست دکمه‌ی GPS که روی ریموت کنترلر هست را یک ثانیه نگاه دارید تا صدای بوق شنیده شود. روی LED کنترل خواهد دید که جی‌پی‌اس در حالت OFF قرار می‌گیرد و MODE 1 به MODE 2 تغییر پیدا خواهد کرد.

  • کالیبراسیون IMU (جایروسکوپ)

پرنده را بر روی سطح کاملا افقی و تراز قرار دهید و یک باتری دکمه‌ی جایزوسکوپ (کنار دکمه‌ی GPS) را بزنید تا چراغ‌ها خیلی سریع چشمک‌زن شوند و سپس به حالت عادی خود برگردند. برای پرواز آن کافیست هردو شاسی را به سمت پایین و دور از هم (شاسی چپ به سمت پایین-چپ و شاسی راست به سمت پایین-راست) بزنید تا ملخ‌ها شروع به حرکت کنند. البته توصیه می‌شود برای پرواز بهتر مرحله کالیبراسیون قطب‌نما را هم انجام دهید.

  • کالیبراسیون قطب‌نما

سپس برای کالیبره کردن دکمه‌ی جایروسکوپ (پایین-چپ نزدیک دکمه‌ی GPS) را یک ثانیه نگه دارید تا چراغ‌های پرنده خاموش شوند. سپس پرنده را برداشته و سه دور حول خود (محوره عمودی) بچرخانید تا صدای بوق شنیده شود و چراغ بازوهای جلو (سبز) روشن شوند. پس از آن پرنده را عمودی کرده بصورتی که دوربین رو به زمین و پشت پرنده رو به سقف باشد و مجددا سه دور حول محور عمودی بچرخانید تا چراغ بازوهای عقب (قرمز) نیز روشن شوند. هم‌اکنون پرنده آماده‌ی پرواز است. برای پرواز آن کافیست هردو شاسی را به سمت پایین و دور از هم (شاسی چپ به سمت پایین-چپ و شاسی راست به سمت پایین-راست) بزنید تا ملخ‌ها شروع به حرکت کنند.

MODE 2 - پرواز در محیط باز با GPS

برای پرواز کردن با GPS روشن، تمامی مراحل قبلی که در MODE 1 نوشتیم را انجام دهید غیر از خاموش کردن GPS که حتما باید روشن بماند. باقی مراحل یکسان هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)

کمپین پنجاه هزار نفری آی‌پهباد

کارشناسان و تکنسین‌های آی‌پهباد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اگر بعنوان یک مخاطب نظر، تجربه یا شنیده‌ای درباره محصول دارید، آن را بنویسید تا دیگران نیز بهره‌مند شوند.

طبق قوانین آی‌پهباد هیچ کامنتی حذف یا سانسور نمی‌شود مگر حاوی کلمات توهین‌آمیز یا نژادپرستی باشد.

    14آذر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی